پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله18:54 - 1401/09/09

اجرایی شدن بسته حمایتی خدمات مرتبط با بیماری های سخت و صعب العلاج

رئیس اداره بیمه سلامت پاوه گفت: در راستای سیاست های حمایتی دولت، بسته خدمات مرتبط با بیماری های سخت و صعب العلاج توسط بیمه سلامت اجرایی شد.

به گزارش هزارماسوله ،رییس اداره بیمه سلامت پاوه به خبرنگار ما گفت: این بسته حمایتی ١٠٧ بیماری سخت و صعب العلاج را در برمیگیرد که در مرحله اول ٩ بیماری در سامانه نسخه الکترونیک erx اجرایی و‌ نشان دار شده اند و سایر بیماری ها ابلاغی نیز متعاقبا در این سامانه اجرایی خواهند شد.

محسن خاطری افزود: بر همین اساس در مرحله اول، بیماری های سیستیک فیبروزیس، مولتیپل اسکلروزیس،اتیسم، بال پروانه ای، موکوپلی ساکاریدوز،هموفیلی ، دیالیز و تالاسمی در سامانه erx پیاده سازی شده اند.

وی تاکید کرد: خدمات این بسته حمایتی شامل ویزیت،دارو ،خدمات پزشکان ،خدمات پاراکلینیک و خدمات توانبخشی می باشد.

این مسئول بیمه سلامت گفت : تمامی بیمه شدگان تحت پوشش سازمان بیمه سلامت که از این بیماری ها رنج می برند می توانند با ورود به سامانه شهروندی بیمه سلامت به آدرس http://bimehsalamatiranian.ir و گزینه ثبت درخواست حمایت دولت و مشاهده فهرست بیماری ها، درخواست حمایت خود را ثبت نموده که به محض ابلاغ اجرایی شدن سایر بیماری ها ، معاونت محترم درمان علوم پزشکی، بیماران را فراخوان و بعد از رویت و تایید مدارک مثبته دال بر بیماری، آنها را در سامانه نشان دار و می توانند از این طرح استفاده نمایند.

محسن خاطری گفت: تخفیفات این بسته حمایتی باعث کاهش چشم گیری از هزینه های درمانی ، ویزیت ، بستری و… نسبت به قبل می شود. رقم دقیق این خدمات حمایتی متعاقبا اعلام می شود.