پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله20:03 - 1401/07/02
فرماندار پاوه در مراسم زنگ انقلاب؛

جهاد مقدس؛ منشا و مسیر راه همه مسلمانان است +عکس

فرماندار شهرستان پاوه گفت: جهاد مقدس برگرفته از قران کریم و منشا و مسیر راه همه مسلمانان است .

به گزارش هزارماسوله ،فرماندار شهرستان پاوه در مراسم زنگ مقاومت که در دبستان سعدی پاوه برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: دفاع مقدس حقیقتا برای همه ما در این کشور مقدس است .

اردشیر رستمی افزود: اسلام دین صلح و رحمت و دین زندگی مسالمت امیز برای همه انسان ها بدور از هر رنگ و نژاد است که امکر به جهاد جنبه تدافعی دارد و هیچ وقت ظلم و ستم و تجاوزگری در این دین و ایین ما مورد قبول واقع نشده است.

وی گفت: جنگ یک واژه ناپسند غیر علمی و غیر شرعی و نامقدس است چون نتیجه آن ویرانگری است و جنگ طلبان همواره به دنبال مقاصد دنیوی خود بوده اند با جاه طلبی هیچ مقصد معنوی جز مقاصد دنیوی خود دنبال نکرده اند.

وی ادامه داد: دفاع یک امر مقدس امر علمی و شرعی و مورد پسند در دین ما است چرا که جنبه تدافعی دارد مگر می شود انسان به جان و ناموس کیان یک مملکت حمله شود اما دفاع نکنیم دفاع امری ذاتی و فطری است .

وی با اشاره به ایه ای از قران کریم گفت:  هر امری که جنبه الهی داشته باشد مقدس است و فرقی ندارد جهاد باشد یا کارگری برای مخارج زندگی خود کار کند و شغل کارگر هم مقدس است و پیامبر هم می فرماید ان کسی که برای خانواده خود تلاش می کند مثل مجاهدی است که در راه خدا مجاهدت می کند و این تقدس در ایین اسلام معنی شده است .

وی با اشاره به سخنانی از شهید علامه مطهری گفت:  دین ما کاری نیست که کار خدا را به خدا و کار قیصر را به قیصر واگذار کنیم دین ما دین ایده های اجتماعی است برای همه مسایل زندگی ما ایده دارد حتی جهاد ما 

رستمی با اشاره به بیاناتی از حضرت علی(ع) گفت: جهاد دری از درهای بهشت است که خداوند این در را بر روی خاص ترین بندگانش باز می کند جهاد لباس ادم ادمهای با تقواست، فرد بی تقوا نمی تونه جهاد کنه. اگر روح ملتی مجهز به سپر جهاد بشه دیگر هیچ دشمنی توانایی تجاوز و سلطه بر ان نظام را نخواهد داشت.

 

وی تصریح کرد: جهاد مقدس برگرفته از قران کریم و منشا و مسیر راه همه مسلمانان است .

فرماندار شهرستان پاوه با اشاره به  راههایی تمسک به حهاد و با اشاره به ایه ای از قران کریم گفت: در راه خدا مجاهدت کنید بجنگید که نگهداری و حفاطت از دین خدا همان راه خداست، و در جای دیگر قران میی فرماید تقدس جهاد در دفع فتنه و فساد معرفی می کند.

وی با بیان اینکه ما باید امروز فتنه های زمان خود را بشناسیم ادامه داد: تا زمانی که فتنه در زمین باشد باید در مقابل دشمن بجنگیم و باید امروز دشمنان قسم خورده این نظام را بشناسیم بحمدالله تمام توطئه های این دشمنان همیشه به سنگ خورده،و امروز با پیش کشیدن توطیه دیگر به نام بانوی عزیز کورد چه سوئ استفاده هایی که انجام دادند.

رستمی اضافه کرد:رسانه ضد انقلاب که تعدادی از جوانان ما را به میدان کشاندند و خودشان چه دلارهایی از مزدوران گرفتند که سالها انها را به اجیر گرفته اند و فریب این دشمنان را نخوریم چراکه دوست ما نیستند و از احساسات پاک حوانان ما در این مملکت دنبال سو استتفاده بوده اند اما بحمد الله با اگاهی شما این خواب تعبیر نشده و تبدیل به کابوس شده است.

وی در پایان با بیان اینکه خداوند ما را به دفاع در مقابل فتنه دعوت می کند گفت: خداوند می فرماید، به انهایی که جنگ تحمیل شده است اجازه جهاد داده می شود چرا اکه انها مورد طلم و ستم شدند فرزندان ما را اماج این بی مهری ها قرار میدهند ،

وی افزود: تجربه ثابت کرده که مردم پاوه مردم با فرهنگی هستند و لیدرهای اصلی غیر پاوه ای بوده اند.و مردم پاوه همیشه عزیز بوده اند.

در ادامه فرمانده سپاه ناحیه پاوه نیز به سخنان مبسوطی در رابطه دفاع مقدس و وطایف سپاه در مقابله با ظلم و استکبار و شاخصه های مهم انقلاب پرداخت.