پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله00:25 - 1400/11/03
کارشناس بیمه

در تصادفات زنجیره‌ای مقصر کیست؟!

کارشناس بیمه در گفتگو با ما به این سوال پاسخ می دهد.

به گزارش هزارماسوله ، سروش ابراهیمی کارشناس بیمه در پاوه در گفتگویی با خهبرنگار ما اظهار داشت: یکی از بزرگترین مشکلاتی که شاید زمان رانندگی برایمان اتفاق بیفتد، تصادف زنجیره‌ای‌ است، تشخیص مقصر در تصادفات زنجیره‌ای کار پیچیده‌ای است، از طرفی هم خسارت مالی که درکل به همه‌ی‌ اتومبیل‌ها وارد می‌شود بسیار بالا است.

وی افزود: در این زمان در تصادفات زنجیره‌ای دو حالت کلی وجود دارد که تصادف زمانی که همه‌ی اتومبیل‌ها ایستاده‌اند؛و یا  اتومبیل‌ها در حال حرکت‌اند؛

وی گفت: در حالت اول اولین اتومبیلی که با سرعت از عقب آمده و با خودرو‌ها تصادف کرده‌ است، مقصر شناخته می‌شود، او باید خسارت تمام خودروهای جلویی را از محل بیمه‌‌نامه‌ی شخص ثالث خود پرداخت نماید. پس اگر در هنگام خرید بیمه‌نامه‌ی اتومبیل (شخص ثالث) نماینده‌ی بیمه به شما پیشنهاد داد که تعهدات مالی اتومبیل خود را تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان می‌توانید افزایش دهید، این موضوع قطعاََ به نفع شماست. 

وی ادامه داد: در حالت دوم اگر در حال حرکت اتومبیلی از پشت با سرعت بیاید و باعث بر هم‌ خوردن چندین خودروی جلویی شود، معمولا هر اتومبیل، مقصر برخورد با خودرو جلویی خودش می‌شود زیرا هرکدام فاصله مطمئنه با خودروی جلویی را رعایت نکرده‌اند، که در این حالت نیز کسی که تعهدات مالی بیمه‌نامه‌اش بالا تر  باشد، هیچگاه متضرر نمی‌شود.