پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله23:18 - 1400/10/28
با پیگیری های فرماندار پاوه:

۳۰ دستگاه سکسیونر برای شهرستان پاوه تخصیص یافت/بالایی: ما برای بحران هیچ ظرفیتی در شهرستان نداریم

با پیگیری های فرماندار پاوه ۳۰ دستگاه سکسیونر با رازش ۶ میلیراد تومان برای شهرستان پاوه تخصیص یافت.

به گزارش هزارماسوله ،فرماندار پاوه در نشست با معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر کل کشور که در اداره برق پاوه برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: قطعی برق روستاهای پاوه نشان از آن دارد که زیر ساخت های لازم را ندارد و اساس ان ضعیف است که نیاز است جناب اقای رخشانی مهر توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند.

مهندس بالایی با اشاره به هزینه های مضاعف زیر ساخت های توزیع برق پاوه افزود: با تجهیز این زیر ساخت ها بسیاری از این هزینه های تعمیرات پایین خواهد آمد .

وی گفت: حل بحران پیش آمده در شهرستان ؛ تنها به صورت موقتی انجام شده است که به واقع این مشکل ما به صورت اساسی حل نشده است و این موضوع از نظر مردم اتصال مجدد برق انجام ؛اما از نظر ما تغییر مدار برقرسانی را انجام داده ایم که فردا نیز با بارش مجدد برف چه بسا شاهد بحران دومی هم نباشیم.

وی با بیان اینکه خشن ترین شرایط شهرستانی با وجود ارتفاعات زیاد در استان مربوط به شهرستان پاوه است ادامه داد: ما در تابستان کمتر از ۴ ساعت ۲۳ بار نوسانات برقی در شهرستان پاوه داریم و در زمستان هم مسیر دومی را برای اتصال مجدد برق نداریم و این درحالی است که استانی همچون تبریز ۲۲ خط دارد و در کمترین زمان ممکن اتصال برق انجام می شود و ما در اورامانات شاهد قطعی برق ۲۰۰ روستا می شویم.

بالایی با بیان اینکه گاهی اوقات برای صد متر کابل با مدیر عامل برق استان تماس حاصل می کنیم ادامه داد: ما برای بحران هیچ ظرفیتی در شهرستان نداریم ؛امروز ۵ تیر برق را از کرمانشاه برای ما ارسال کردند و این نشان می دهد که اداره ما هیچ قابلیتی در شهرستان حتی ۱۰۰ متر کابل ندارد.

وی اضافه کرد: ما دورترین شهر مرکز استان و سخت ترین جاده و صعب العبور را داریم و لذا استدعا دارم سهم پاوه را جدا کنید و انبار این شهرستان را برای یک مدیریتی به اندازه دور روز گذشته تقویت کنید.

در ادامه معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر کل کشور برای حل مشکل توزیع برق شهرستان پاوه وعده تخصیص ۳۰ سکسیونر برای شهرستان پاوه با ارزش ۶ میلیراد تومان داد.