پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله22:26 - 1400/09/10

۸۸ درصد کل جامعه هدف شهرستان پاوه واکسینه شده اند

فرماندار شهرستان پاوه گفت: ۸۸ درصد کل جامعه هدف شهرستان پاوه تا به امروز واکسینه شده اند.

به گزارش هزارماسوله ،در چند ماه گذشته وضعیت شهرستان پاوه از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار داشت که روزانه حدود ۵۰ الی ۶۰ نفر از مردم در بیمارستان بستری بودند.

با شروع واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی این درصد از بستری بیماران کاهش پیدا کرد و خوشبختانه از وضعیت قرمز به وضعیت نارنجی و اکنون هم در وضعیت زرد قرار دارد.

براساس شنیده ها هم اکنون آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان روبه افزایش است به طوری که روزانه با بستری ۱۰ الی ۱۲ نفر در اینده ای نزدیک به وضعیت نارنجی و یا قرمز خواهیم رفت.

 

سرپرست فرمانداری شهرستان پاوه در رابطه با وضعیت شیوع کرونا و واکسیناسیون در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: به لطف خداوند و با تلاش کادر سلامت در شبکه بهداشت شهرستان و همکاری اقشار مختلف مردم ، بعد از ماهها ،شهرستان پاوه طی دو روز گذشته از شرایط قرمز و نارنجی خارج و در وضعیت زرد قرار گرفته است.

مهندس جلیل بالایی افزود: واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه زدن ماسک یکی از موضوعات مهم است که به صورت مستمر در همه اقشار در حال رصد هست و خوشبختانه مردم هم علی رغم نگرانی ها و خستگی در این مورد ،کماکان همراهی لازم را دارند.

وی گفت: آخرین عدد و رقم در شهرستان پاوه نشان می دهد که ۸۸ درصد کل جامعه هدف ما تا به امروز واکسینه شده اند که این رقم برای دوز دوم حدود ۷۰ درصد است.

وی ادامه داد: خوشبختانه بیش از ۹۶ درصد جامعه دانش آموزی و ۹۲ درصد از جامعه فرهنگی ما واکسینه شده اند که این نشان از آن دارد که یکی از مراکز تجمعی ما که مدارس هستند در مقاطع سه گانه این مسیر به سمت واکسیناسیون جمعی پیش می رود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تبلیغات منفی برای عدم توجه به واکسن در شهرستان مرزی پاوه موثر واقع نشده است گفت: حضور چهره های موثر روحانی و ماموستایان و چهره های فرهنگی، توانسته است مردم را در این هجمه موفق و پیروز و مردم را به این ترغیب کند که حضور پیدا کرده و واکسن بزنند.

وی در پایان گفت: این شرایط، شرایط پایداری نیست ، مگر اینکه کماکان همراهی مردم را هم در زدن ماسک و هم در واکسن ، تا ۱۰۰ درصد داشته باشیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوه نیز گفت: وضعیت شهرستان پاوه با توجه به رنگ بندی که در مورد میزان شیوع ویروس کرونا انجام می شود، زرد است و ان شاالله با رعایت پروتکل بهداشتی و همراهی مردم و واکسیناسیونی که انجام می شود بتوانیم این وضعیت را به آبی ارتقا دهیم تا محدودیت ها از سطح شهرستان برداشته شود .

دکتر فاروق سلیمی افزود: درصد واکسیناسیون در شهرستان پاوه با توجه به تلاش کارشناسان از درصد متوسط استانی بالاتر است .

وی گفت: واکسیناسیون دانش اموزان هم با توجه به همکاری اموزش و پرورش از درصد بالایی برخوردار بوده و واکسیناسیون مادران باردار هم در وضعیت خوبی قرار دارد.