پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله12:01 - 1400/06/08

یکی از پمپ های پروژه آب هانی کوان روشن است /ناقص بودن پروژه آب هانی کوان

طراح پروژه انتقال آب هانی کوان به پاوه گفت: اما اکنون این طرح کامل نشده و به همین خاطر یکی از پمپ ها روشن است و ظرفیت انتقال این پمپ نیز که ۸۰ لیتر است حدود ۶۵ لیتر به منبع سراب هولی خواهد رسید و مابقی آن هم به صورت غیر قانونی به باغات مسیر وارد می شود.

به گزارش هزارماسوله ، در چند روز اخیر قطعی های مکرر آب شرب در پاوه باعث نارضایتی مردم و همشهریان گردیده است که با وجود انکه جیره بندی آب در محلات شهر پاوه توسط آبفای شهری اعلام شد باز این نارضایتی ها بدلیل ادامه دار بودن قطعی آب تشدید یافت.

پس از گذشت یازده سال بخشی از پروژه انتقال آب هانی کوان به پاوه در سال جاری به بهره برداری رسید و با بحران کم آبی آب هانی کوان به مدار آبرسانی شهر وارد و به منبع سراب هولی واریز شد.

اکنون که به نوعی مشکل کم آبی شهر پاوه با انتقال آب این پروژه مرتفع یافت باز همچنان قطعی های مکرر آب شرب در پاوه باعث نارضایتی شهروندان شده است .

در این رابطه شنیده هایی مبنی بر آلوده بودن آب هانی کوان به گوش می رسید و یا اینکه گفته می شد آب این پروژه به باغات مسیر اختصاص داده می شد که در این باره به سراغ مدیر آبفای پاوه و طراح پروژه انتقال آب هانی کوان به پاوه رفتیم .

مدیر آبفای پاوه به خبرنگار ما گفت: متاسفانه پمپاژ آب شرب هانی کوان با مشکل همراه گردیده است و آب منبع سراب هولی نیز روز به روز با کاهش مواحه می شود.

 

مهندس ناطق نادری افزود: در نتیجه آن، آب شرب شهر پاوه با کمبود مواجه شده است و از امروز نیز آب شرب شهروندان جیره بندی می شود.

 

وی گفت: تا به حال مقدار آب دریافتی از آب هانی کوان هم ۶۵ لیتر بر ثانیه بوده که به طور متوسط نیاز شهر پاوه ، ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است.

 

وی ادامه داد: مجموع آب شرب فعلی شهر پاوه با ۵ لیتر آب سراب هولی، حدود ۷۰ لیتر است

طراح پروژه انتقال آب هانی کوان به پاوه نیز در گفتگویی با خبرنگار ما در این باره اظهار داشت: اگر کل پروژه انتقال آب هانی کوان راه اندازی شود باید دو پمپاژ آب به طور همزمان کار کنند .

دکتر پیر صاحب افزود: این دو پمپ جمعا ۱۶۰ لیتر بر ثانیه آب هانی کوان را انتقال خواهند داد و برای آب شرب شهر پاوه کفایت خواهد کرد.

وی ادامه داد: اما اکنون این طرح کامل نشده و به همین خاطر یکی از پمپ ها روشن است و ظرفیت انتقال این پمپ نیز که ۸۰ لیتر است حدود ۶۵ لیتر به منبع سراب هولی خواهد رسید و مابقی آن هم به صورت غیر قانونی به باغات مسیر وارد می شود.

وی با بیان اینکه مصرف اب شرب نیز در پاوه افزایش یافته است ادامه داد: اکنون که آب چاههای سرکران هم به محلات چورژی اختصاص داده شده است با احتساب آب سراب هولی و چاههای بیدمیری و آب هانی کوان که تقریبا حدود ۸۰ لیتر است ؛ اگر رعایت شود جوابگوی مردم پاوه خواهد بود.

دکتر پیر صاحب اضافه کرد: اگر مصرف سرانه هر فرد در شبانه روز ۲۵۰ لیتر باشد این مقدار برای شهر پاوه کفایت خواهد کرد اما این مقدار بیشتر از ۲۵۰ لیتر است که آیا قسمتی از آن به باغات اختصاص داده می شود مردم باید صرفه جویی کنند اما خود مردم رعایت نمی کنند.

وی افزود: هم اکنون آب هانی کوان در مدار قرار دارد اما قطعی های مکرر برق بدلیل قطعی برق پمپاژ پروژه بوده است که نباید برق این مسیر قطع شود.

وی در پایان گفت: تاسیسات این پروژه هنوز کامل نشده است و نیاز به اعتبارات دارد و این پروژه ناقص است و قسمتی از آن هنوز به مرحله اتمام نرسیده است که با اتمام کامل این طرح آب شرب ۶۰ هزار نفر تامین خواهد شد.