پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله20:13 - 1400/02/24

درمان سکته مغزی در بیمارستان قدس

متخصص مغز و اعصاب بیمارستان قدس پاوه گفت: سکته مغزی در بیمارستان قدس درمان شد.

به گزارش هزارماسوله ، متخصص مغز و اعصاب بیمارستان قدس پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: پیرو نصب و راه اندازی دستگاه سی تی اسکن بیمارستان قدس پاوه، امکانات تزریق داروی حل کننده لخته برای بیمارانی که دچار علایم سکته حاد مغزی میشوند، وجود دارد.

 

خانم دکتر پونا احمدی افزود: از همشهریان گرامی تقاضا میشود در صورت رخداد علایم سکته مغزی در یکی از اطرافیان با علایمی از جمله کج شدن صورت و چشمها، ضعف دست و پای یکطرفه، اختلال در تکلم، اختلال در تعادل و راه رفتن ظرف کمتر از چهار و نیم ساعت به بیمارستان قدس پاوه مراجعه نمایید تا پس از انجام سی تی اسکن مغز و در صورت صلاحدید متخصص مغز و اعصاب داروی حل کننده لخته برای بیمار تزریق شود.

 

وی گفت: طبق مطالعات علمی افرادی که در زمان مناسب دارو را دریافت کرده اند نسبت به کسانی که دریافت نکرده اند ،30% بهبودی بیشتری داشته اند.

 

وی در پایان افزود: لازم به تاکید است که تزریق این دارو در زمانی بیشتر از زمان طلایی برای درمان که کمتر از 4/5 ساعت از شروع علایم محسوب میشود، نه تنها موثر نمی باشد بلکه عوارض جانبی بدی به دنبال دارد، بنابراین تقاضا میشود همشهریان گرامی در اسرع وقت بیماران خود را ترجیحا از طریق اورژانس 115 به بیمارستان قدس پاوه منتقل کنند.