پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله02:03 - 1400/02/21
فرماندار پاوه:

پروژه مسکن مهر پاوه به اتمام رسیده است /مسکن مهر شهرستان پاوه یکی از پروژه های فرسایشی است

فرماندار پاوه گفت: در جلسه ای که با مسئولین مسکن و شهرسازی ؛ مقامات قضایی و مدیر کل کار و امور اجتماعی استان برگزار شد پیام مسرت بخش اتمام پروژه اعلام گردید.

به گزارش هزارماسوله ،فرماندار شهرستان پاوه در خصوص آخرین وضعیت مسکن مهر شهرستان پاوه در گفتگویی با خیرنگار ما اظهار داشت: مسکن مهر شهرستان پاوه یکی از پروژه های فرسایشی در شهرستان است گرچه این پروژه در کل کشور مشکلات خاص خود را داشتند در پاوه نیز به تبعیت از محیط انتخاب شده و نوع سازه و نوع تعاونی ها مشکلات خاص خودش را دارد.

 

پرویز ایده پور افزود: در طول این چند سال به عنوان نماینده دولت آنچه که وظیفه دولت در قالب خدمات عمومی آب برق گاز جاده و بهداشت و سیستم فاضلاب بوده است مدیریت شده است و در سایه توجهات استاندار و نماینده اورامانات در ادوار و زحمات ویژه حاجی ماموستا قادری که با سفارشات خاص خود همیشه ضامن خوبی برای اجرای خدمات مسکن مهر بوده اند ؛ به پیش رفته است.

 

وی گفت: در خصوص اعضای مسکن مهر آنچه که این عزیزان به عنوان مشکل یاد می کنند و دست مایه اعتراض است در سفر رئیس قوه قضاییه جناب اقای رئیسی همین عزیزان شکایتی را تسلیم آقای رئیسی کردند و از ایشان درخواست داشتند این موضوع را به طور جدی پیگیری کنند و کمکی به انها باشد تا هرچه زودتر صاحب مسکن شوند.

 

وی ادامه داد: این خواسته در جلسه ای با حضور رئیس قوه قضاییه در استان مطرح و جناب آقای رئیسی خواستار حل این مشکل با حضور استاندار و رئیس دادگستری استان می شوند بعد از سفر آقای رئیسی جلسات متعددی نیز در استان برگزار و مشکلات احصا گردید.

 

ایده پور اضافه کرد: پس از آن مشکلات در دستور کار قرار گرفت و هرکدام از مشکلات پس از دیگری؛ ماموریتی برای دستگاههای اجرایی شد.

 

فرماندار شهرستان پاوه تصریح کرد: از محل منابع در اختیار استان ؛ که مربوط به سایر پروژه ها بود به طور ضرب الاجل مبلغ ۵ ملیارد تومان در اختیار مسکن و شهرسازی قرار گرفت که آن نواقص مسکن مهر را برطرف و تحویل مردم دهند.

 

وی گفت: خود مسکن و شهرسازی در طول دو ماه گذشته حتی در تعطیلات عید نوروز ورود پیدا کرد و علی رغم اینکه امکان اتمام پروژه میسور نمی شد اما به سرانجام رسید و روز شنبه ۹۷ درصد پیشرف فیزیکی پروژه را اعلام کردند.

 

ایده پور افزود: پس از آن جلسه ای را با مسئولین مسکن و شهرسازی ؛ مقامات قضایی و مدیر کل کار و امور اجتماعی استان برگزار و پیام مسرت بخش اتمام پروژه اعلام گردید.

 

وی ادامه داد: بخاطر اینکه در ماده ۱۱ قانون تعاونی ها اعضای تعاونی ها را مکلف به اجرای مقررات و انجام تعهدات کرده؛ باید اعضای تعاونی تمام بدهی خود را پرداخت و مسکن خود را تحویل بگیرند.

 

فرماندار پاوه اضافه کرد: پس از پرداخت این بدهی ها آن مبلغی که به صورت امانت در سال جاری هزینه شده است به حساب خود باز می گردد اما تعدادی از عزیزان عضو تعاونی برای پرداخت حقوق متعلقه خود خودداری می کنند که یا این عزیزان این مبالغ را ندارند یا به نوعی نمی خواهند پرداخت کنند.و ما نیز تصویب کرده ایم که تا پایان ماه هزینه را پرداخت و واحد خود را تحویل بگیرند.

 

ایده پور خاطر نشان کرد: برابر قانون زمانی که پروژه ای به اتمام می رسد خود بخود ماموریت تعاونی نیز به پایان می رسد و به سمت انحلال خواهد رفت و این عزیزان اعضای مسکن مهر نیز از رئیس قوه قضاییه همین مطالبه را درخواست داشتند.

 

ایده پور با بیان اینکه مسکن مهر دارای دو بعد است گفت: مسئولین استانی به این تاکید داشتند که هرچه زودتر کار مسکن مهر را پیش برده و تحویل دهند و اگر افرادی هم احساس می کنند که حق آنها ضایع شده است شکایت خود را در دستگاه قضایی مطرح کنند 

 

وی اظهار کرد: هم اکنون کار مسکن مهر پاوه به اتمام رسیده و انتظار ما نیز این بود که از سفر رئیس قوه قضاییه به عنوان یک برکت به استان و پیگیری مشکلات تشکر شود و خود استاندار علی رغم جلسات متعدد در طول این مدت ۶ بار جلسه مسکن مهر را در استان برگزار کرده اند.

 

ایده پور افزود: قطعا این نوع برخوردهای بدون مجوز از نظر قانون نیز در قالب تجمع ها ؛ خوشایند نخواهد بود.