پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله09:28 - 1400/02/14
امام جمعه نودشه:

حضرت علی(ع) در میان ستارگان تربیت شده مکتب رسول الله(ص) از درخشندگی ویژه ای برخوردار است/سخن گفتن از اختلاف بین اصحاب، کار دشمنان اسلام است

امام جمعه نودشه گفت: در خصوص شخصیت حضرت علی(ع) ،اهل سنت فرموده اند در میان ستارگان تربیت شده مکتب رسول الله(ص) بعضی چون حضرت علی ابن ابی طالب از درخشندگی ویژه ای برخوردار است،

به گزارش هزارماسوله ،امام جمعه نودشه در گفتگویی با خبرنگار ما با اشاره به شهادت حضرت علی(ع) اظهار داشت: حب و علاقه به خاندان پیامبر بزرگوار اسلام یکی از پایه های اتحاد مسلمانان است، چرا که تمامی مذاهب اسلامی، برای خاندان آن حضرت احترام خاصی قائل هستند.

 

ماموستا ملا احمد مبارکشاهی افزود: امام علی(ع)خلیفه چهارم نزد اهل سنت و امام اول اهل تشیع است و علی رغم اختلاف در طبقه بندی اول یا چهارم، ایشان جزء عشره مبشره می باشد که خداوند وعده بهشت را به وی داده است.

 

وی گفت: می توان با الگو گیری از این بزرگ مرد اسلام، ریشه تمام کینه ها و دشمنی ها را در بین مسلمانان بخشکاند.

 

وی ادامه داد: برای پی بردن به عظمت، و بزرگی حضرت علی(ع)باید به کلام پیامبر بزرگوار اسلام(ص) متوسل شد که می فرماید علی را به جز مومن دوست ندارد و به جز منافق دشمنی ندارد.

 

ماموستا مبارکشاهی اضافه کرد: در خصوص شخصیت حضرت علی(ع) ،اهل سنت فرموده اند در میان ستارگان تربیت شده مکتب رسول الله(ص) بعضی چون حضرت علی ابن ابی طالب از درخشندگی ویژه ای برخوردار است،

چون آن حضرت از آغاز نوجوانی در خانه وحی بالندگی یافت و پا به پای پیامبر رحمت در همه مراحل دشوار ایام بعثت و کینه توزی های قریش، لحظه ای رسول خدا را تنها نگذاشت.

 

وی گفت: او نه تنها در لیله المبید سودای جان بر سر عقیده نمود و به عوض پیامبر در بسترش خوابید، بلکه تا اخر عمر، پا به پای پیامبر(ص) در کنار دیگر یاران از اسلام دفاع کرد.

 

امام جمعه نودشه خاطر نشان کرد: لازم به توضیح است که اصحاب رسول الله در میان خود رحماء بینهم بوده اند.و هیچ گونه اختلاف و مشکلی نداشتند و خداوند از همه انان راضی بود.

 

وی با اشاره به ایه ۱۰۰ سوره توبه گفت: با استناد به این ایه تمامی اصحاب پیامبر اهل بهشت هستند و خداوند از همه انان راضی است.

 

وی گفت: امام علی پس از تمام خدمات اتم و اکمل که به اسلام داشت به دست کینه توزان و در محراب رسول الله (ص) و در شب قدر به درجه رفیع شهادت نائل گردیدند.

 

وی افزود: از نظر ما اهل سنت، یاران پیامبر تربیت شدگان مکتب پیامبر هستند و همه بر حق بودند و توهین به شاگردان مکتب نبوت توهین به خود پیامبر است.

 

ماموستا مبارکشاهی در پایان گفت: هیچ دشمنی بین حضرت علی با دیگر  اصحاب وجود نداشته است و سخن گفتن از اختلاف بین اصحاب، کار دشمنان اسلام است تا در بین صفوف مسلمین، تفرقه بیاندازند و ما مسلمانان باید هوشیار باشیم که اختلاف به نفع هیچکس نیست اما وحدت، قدرت و شوکت مسلمین را بیشتر می کند.