پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله10:06 - 1399/08/27
رئیس اداره صنعت ، معدن وتجارت شهرستان پاوه خبر داد:

الزام واحدهای تولیدی، صنعتی و صنفی به ثبت موجودی کالا، در سامانه جامع انبار

رئیس اداره صنعت،معدن وتجارت شهرستان پاوه از الزام واحدهای تولیدی، صنعتی و صنفی به ثبت موجودی ، ورودی و خروجی کالا در سامانه جامع انبار خبر داد.

به گزارشهزار ماسوله، رئیس اداره صنعت،معدن وتجارت شهرستان پاوه در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: کلیه واحدهای تولیدی، صنعتی و صنفی مستقر در شهرک‌ صنعتی و سطح بازار، موظف به ثبت موجودی و همه ورودی و خروجی کالا در سامانه جامع انبارها هستند

 

مسلم حسيني افزود: در صورت عدم ثبت اطلاعات انبار در این سامانه ، کالا های انبار ها مشمول قانون احتکار می شود.

 

 

وی گفت: انبارداران برای ثبت مستمر اطلاعات ورود و خروج کالاها درسامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا بهنشانی www.nwms.ir مراجعه نمایند.

 

حسینی  ،با بیان اینکه راه‌اندازی سامانه جامع انبارها در راستای اجرای آیین نامه اجرایی قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام شده است، عنوان کرد: بر اساس تعریف، این مراکز شامل انبارها، مراکز دپو، سیلوها، سردخانه‌ها، واحدهای تولیدی، کارخانه‌ها، معادن، اصناف و مزارع کشاورزی است که باید همه ورودی و خروجی و موجودی انبار در این سامانه ثبت شود.

 

وی، با بیان اینکه اگر انبارهای مورد بررسی توسط اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان در سامانه جامع انبارها ثبت نشده و یا ورود و خروج کالاها در این سامانه منظور نشده باشد بر اساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مشمول جرائم مربوطه خواهند شد، افزود: کالاهای وارداتی و یا تولید داخلی و یا تولید شده با مواد اولیه وارداتی با نرخ ارز رسمی در شمول کالاهای هدف ستاد تشدید احتکار و اختفا قرار گرفته و باید نسبت به ثبت اطلاعات انبار و همچنین ثبت ورود و خروج کالا از انبار در سامانه مذکور اقدام شود.

 

وی خاطرنشان کرد: همه ثبت نام کنندگان در سامانه حساب کاربری دارند که بر مبنای آن انباردار باید به این حساب کاربری وارد شده و علاوه بر اینکه موجودی کالای خود را ثبت می‌کند، ورودی و خروجی کالاهای بارنامه ای و غیر بارنامه‌ای را درج کند.

 

حسینی  یادآور شد: تنها در صورت ثبت موجودی کالا توسط صاحبان کالا در سامانه جامع انبارها مشمول احتکارنخواهد بود در غیر اینصورت ضوابط و مقررات احتکار  بر آنها مترتب شده و مشمول مجازات خواهند شد.

 

وی افزود : از تاریخ 15/8/99 امکان ثبت موجودی و ورود و خروج کالا صرفاً در سامانه جامع انبارها ملاک عمل قرار گرفته و اعلام موجودی خارج از سامانه مذکور فاقد اعتبار بوده و باعث رفع تکلیف قانونی صاحبان کالاهای مشمول نخواهد شد.

 

در ضمن آموزش های لازم در قالب فایل راهنما و فیلم آموزشی در صفحه نخست سامانه جامع تجارت بارگذاری گردیده است .