پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله16:57 - 1394/07/06

جشن غلبه بخشش بر انتقام در بانه وره شهرستان پاوه برگزار شد

مسجد صلاح الدین ایوبی شهر بانه وره از توابع شهرستان پاوه روز دوشنبه میزبان مراسم جشنی بود که در آن عفو و بخشش بر مرگ و انتقام غلبه کرد.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل از ایرنا در این مراسم که با حضور مسئولان و قشرهای مختلف مردم برگزار شد اولیای دم مرحوم صبور رستمی از قصاص آرمان مرادی صرف نظر کردند و با این حرکت خویش اوج ایثار، گذشت و انسانیت خود را به نمایش گذاشتند.
آرمان مرادی سال گذشته در یک نزاع خانوادگی با ضربات چاقو مرحوم صبور رستمی را به قتل رسانده بود.
امام جمعه پاوه در این مراسم با تسلیت حادثه منا و کشته و زخمی شدن بیش از سه هزار نفر از حجاج به ویژه حجاج کشورمان گفت: زمانی که در یک حادثه این چنینی بیش از یک هزار نفر فوت می کنند برای آقای نظیف رستمی پدر مقتول صبور رستمی درسی است تا بیاید و بگوید من هم از قصاص قاتل فرزندم گذشت کردم.

ماموستا ملا قادرقادری با استناد به آیات و احادیث الهی و نبوی افزود: صلح و سازش، دوستی و محبت از سنت ها و ویژگی های اسلام و مسلمانان است از صدر اسلام تاکنون بوده و در منطقه پاوه و اورامانات نیز این خصلت های نیک همیشه بوده است.
نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در فرهنگ و جامعه ایرانی و به ویژه پاوه و اورامانات یکی از اصیل ترین اصول و جهت گیری ها گذشت و بخشش است.
نعمت اله منوچهری افزود: مردم ما براساس آموخته های دینی و فرهنگی همواره مدافع فعل بخشش، گذشت و ایثار بوده و امروز هم این فعل را به زیبایی صرف کردند.
فرماندار پاوه هم گفت: در جامعه ای که مردم به لحاظ دینی و فرهنگی آموخته اند گذشت و ایثار را اساس و سرلوحه کار خویش قرار دهند باید به عوامل اجرای این باورها میدان داد.
پرویز ایده پور افزود: اگر این میدان داده شود نتیجه آن همین خواهد شد که امروز در مسجد شهر بانه وره شاهد آن بودیم و همه مشاهده کردیم که به چه زیبایی خاصی بخشش به جای قصاص برای دفاع از زندگی و بودن بر مرگ و نابود شدن غلبه کرد.