ماموستا قادری:

امام راحل، خود را وقف امتش کرده بود

سرویس: سیاسیکد خبر: 300978|13:52 - 1402/03/13
نسخه چاپی
امام راحل، خود را وقف امتش کرده بود
امام جمعه پاوه گفت: امام راحل، خود را وقف امتش کرده بود ، سرّ عظمت آن بزرگوار به همین خاطر است و اگر امروز تجلیل و مراسم بزرگداشت وی را برگزار می کنیم بخاطر همین خصلت های ایشان است.

به گزارش هزارماسوله ،امام جمعه پاوه در مراسم سالروز ارتحال بنیان گذار جمهوری اسلامی(ره) که در مسجد شهدای این شهر برگزار شد در سخنانی با بیان اینکه اورامانات از سال 8 هجری ق اسلام را پدیرفته و علی رغم همه مشکلات عدیده مردمانش ارام ، خداپرست، اهل دین و اهل علم و معرفت بوده اند اظهار داشت: رزم ارا به دستور رضا خان، اورامانات را سرکوب و پاوه و نوسود را در سال 1310 منکوب نمود و در کتاب خود بنام عملیات اورامان نوشته است  ، سه خصلت از صفات مهم مردم اورامانات است 1 مردم اورامانات مردمی متدین وبهداشتی هستند2 در هر روستا مسجدی دارد و 3 در هر روستا پیش نمازی دارند.

 

ماموستا ملا قادر قادری با تاکید بر هوشیاری جامعه ما در مقابل دشمنان افزود: امروز باید عاقلانه و هوشیارانه رفتار کنیم، گردشگران و یا هرکسی که به منطقه ما می آیند ، همچنان از فرهنگ والای اورامان بنویسند.

 

امام جمعه پاوه با اشاره به حدیثی از پیامبرگرامی اسلام(ص) گفت: ما باید نسبت به این عصر و زمان و سیاست های حاکم در منطقه ، عاقلانه حرکت و گام برداریم که در این صورت  پیروز خواهیم شد.

 

ماموستا قادری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت مقایسه بین افراد و گروهها و ملت ها تصریح داشت:  دکتر احمد چلبی از مصر در جلد هشتم کتاب خود تاریخ اسلامی آورده است علت وقوع انقلاب اسلامی این بود شاه ایران ضد اسلام بود و به فرقه بهاییت ارزش داده بود نخست وزیرش هویدا بهایی بود  و دولت اسرائیل را به رسمیت شناخت اموال ملت را چپاول کردند و در زمان سقوط رضا خان درآمد رضا خان در سال 1319 مبلغ 62 میلیون تومان بود اموال بسیاری از مردم را با زور و سر نیزه غصب کرد.

 

و در مقابل دکتر احمد چلبی در خصوص بنیانگذار جمهوری اسلامی آورده است امام خمینی (ره) قائد و رهبر جمهوری اسلامی ایران در زندگی ، طمع شخصی نداشت و در لباس و طعام و مسکن ساده می زیست ، بدنبال جمع کردن ثروت نبود و بعد از فوت و رحلتش نه خانه ای داشت و نه زمینی و نه پول و ثروتی.

 

وی ادامه داد: امام راحل، خود را وقف امتش کرده بود ، سرّ عظمت آن بزرگوار به همین خاطر است و اگر امروز تجلیل و مراسم بزرگداشت وی را برگزار می کنیم بخاطر همین خصلت های ایشان است.پس به روح امام درود می فرستیم و یادش را گرامی می داریم..

 

در ادامه علیرضا حیدری سرپرست فرمانداری پاوه و سرهنگ سلطانی جانشی فرماندهی سپاه ناحیه پاوه نیز به ایراد سخنانی پرداختند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد