یادداشت/

این اوضاع در شان مردم پاوه نیست!

سرویس: اجتماعیکد خبر: 300608|15:50 - 1401/11/03
نسخه چاپی
این اوضاع در شان مردم پاوه نیست!
چه بسا در این وانفسا و با وجود مشکلات عدیده دیگر؛ مردم در زیر گنبد شاهو و آتشگاه دل به کرم کمربندی و جاده خیالی وعده داده شده کسانی را دارند که اگر در دهه های آینده هم اجرا شود نوشداروی بعد از مرگ سهرابهاست..

به گزارش هزارماسوله ،قصه ترافیک شهر پاوه دارد به بحران تبدیل می‌شود. به بحران تبدیل شده بلکه دارد به ابر بحران می‌انجامد. مسئولان هم با ابراز تأسف و شاید و بایدها و خود را کنار کشیدن و دیگران را مسئول دانستن از کنار این مشکل روز افزون می گذرند.

 

شاید در هر شهر دیگری با این همه جمعیت، و پیشینه تاریخی و فرهنگی و انقلابی ترافیک اینطور می‌شد، تردد اکثر خودروهای تک سرنشین و سنگین و... در برخی اوقات  ممنوع می‌شد و کنار گذر و کمربندی خیلی زودتر اجرا می گردید

 

به نظر برخی مهندسین طرح منوریل مانند طرحی که در سال‌های گذشته برای کرمانشاه  بر روی خیابان و بلوار شهید بهشتی و بلوار طاقبستان  زده شد می تواند نقشه راهی برای برون رفت از ترافیک پاوه باشد.

این طرح می تواند بر فراز خیابان و یا با فاصله ای اندک بر فراز باغهای پایین شهر از فلکه فرماندار ی تا بیمارستان اجرا گردد.

 

جدای از اینها ازمسئولان تقاضا می‌شود که پارک کنار خیابان برای تمام اتومبیل‌ها  فقط برای چند دقیقه جایز باشد. چون مشاهده می‌شود در طول روز ماشینهای مغازه داران و غیره تمام وقت در خیابان و دو طرف آن پارک شده است.

 

متاسفانه تولید ماشین  زیاد شده و تبعات زیادی دارد در این چند سال اخیر  همچنان دو شرکت بزرگ دولتی ایران خودرو و سایپا زیان‌ده بی‌کیفیت و بی‌کفایت، سخت مشغول رقابتند تا به جای خودرو، آلت قتاله و ترافیک  درست کنند و به بهای گزاف به مردم بفروشند و کسی هم حرفی نمی‌زند.

 

شما تصور کنید مریضی که با دیر رسیدن به بیمارستان پاوه  در تفاوت چند دقیقه ای می تواند جانش در  خطر  باشد در ترافیک استرس آور پاوه چقدر بر بیمار و همراهانش فشار وارد می‌شود.

 

مردمی که در تاکسی و یا آژانسها سوار هستند  درد دلهای رانندگان را میشنوند  که روزانه چقدر از آلام خود را بازگو می‌کنند.

 

قطعه های یدکی ماشین  گران قیمت است  ماندنها و دیر رسیدنها کرایه اندک و مخارج گزاف یک زندگی و تمام اینها که دردل مردم هم هست  

همه قرائن نشان می‌دهد که مردم از ترافیک دچار اضطراب و استرس شده اند.

 

فرمانداری و نماینده مجلس در این چند سال اخیر که ترافیک جانگداز شده باید  بواقع  برنامه  مشخص و تعریف شده و زمانبندی شده‌ای برای حل این مشکل بزرگ داشته باشند.

 

چه بسا در این وانفسا و با وجود مشکلات عدیده دیگر؛  مردم در زیر گنبد شاهو و آتشگاه  دل به کرم کمربندی و جاده خیالی وعده داده شده کسانی را دارند که  اگر در دهه  های آینده هم اجرا شود نوشداروی بعد از مرگ سهرابهاست..

 

 

محمد کریمی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد