اجرایی شدن بسته حمایتی خدمات مرتبط با بیماری های سخت و صعب العلاج

سرویس: اجتماعیکد خبر: 300488|18:54 - 1401/09/09
نسخه چاپی
اجرایی شدن بسته حمایتی خدمات مرتبط با بیماری های سخت و صعب العلاج
رئیس اداره بیمه سلامت پاوه گفت: در راستای سیاست های حمایتی دولت، بسته خدمات مرتبط با بیماری های سخت و صعب العلاج توسط بیمه سلامت اجرایی شد.

به گزارش هزارماسوله ،رییس اداره بیمه سلامت پاوه به خبرنگار ما گفت: این بسته حمایتی ١٠٧ بیماری سخت و صعب العلاج را در برمیگیرد که در مرحله اول ٩ بیماری در سامانه نسخه الکترونیک erx اجرایی و‌ نشان دار شده اند و سایر بیماری ها ابلاغی نیز متعاقبا در این سامانه اجرایی خواهند شد.

محسن خاطری افزود: بر همین اساس در مرحله اول، بیماری های سیستیک فیبروزیس، مولتیپل اسکلروزیس،اتیسم، بال پروانه ای، موکوپلی ساکاریدوز،هموفیلی ، دیالیز و تالاسمی در سامانه erx پیاده سازی شده اند.

وی تاکید کرد: خدمات این بسته حمایتی شامل ویزیت،دارو ،خدمات پزشکان ،خدمات پاراکلینیک و خدمات توانبخشی می باشد.

این مسئول بیمه سلامت گفت : تمامی بیمه شدگان تحت پوشش سازمان بیمه سلامت که از این بیماری ها رنج می برند می توانند با ورود به سامانه شهروندی بیمه سلامت به آدرس http://bimehsalamatiranian.ir و گزینه ثبت درخواست حمایت دولت و مشاهده فهرست بیماری ها، درخواست حمایت خود را ثبت نموده که به محض ابلاغ اجرایی شدن سایر بیماری ها ، معاونت محترم درمان علوم پزشکی، بیماران را فراخوان و بعد از رویت و تایید مدارک مثبته دال بر بیماری، آنها را در سامانه نشان دار و می توانند از این طرح استفاده نمایند.

محسن خاطری گفت: تخفیفات این بسته حمایتی باعث کاهش چشم گیری از هزینه های درمانی ، ویزیت ، بستری و… نسبت به قبل می شود. رقم دقیق این خدمات حمایتی متعاقبا اعلام می شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد