نکاتی در زمینه بیماری آنفلوانزا

سرویس: اجتماعیکد خبر: 300436|20:06 - 1401/07/30
نسخه چاپی
نکاتی در زمینه بیماری آنفلوانزا
مهمترین راه انتقال ویروس در محیط های بسته از طریق هوا می باشد ودر شرایط سرد ورطوبت کم انتقال ویروس از طریق ترشحات آلوده نیز صورت می گیرد.

به گزارش هزارماسوله ،با توجه به اینکه طی روزهای اخیر مراجعه زیادی به مراکز درمانی ومط‌بها شهرستان انجام شده و شروع فصل سرما وشیوع بیماری های تنفسی لازم به نکات زیر توجه شود.

 علائم بیماری: آنفلوانزا  بیماری ویروسی حاد دستگاه تنفس است که با تب ؛سردرد؛درد عضلانی؛عرق‌؛آبریزش بینی و گاهی گلودرد تظاهر پیدا می کند،  سرفه اغلب شدید و برای مدتی ادامه دارد و ممکن است با ناراحتی  و سوزش جناق سینه همراه باشد اما سایر نشانه ها بعد از ۲ تا ۷ روز خودبخود بهبود پیدا می کند. 

 اشکال بیماری درافراد متفاوت بوده  و ممکن است نشانه هایی مانندسرماخوردگی، برونشیت، پنومونی نشان دهد. اختلالات گوارشی مانند تهوع ، استفراغ و اسهال گاهی بروز می کند. در این بیماری تب به سرعت تا ۴۰ درجه بالا رفته وعموما "دوره تب ۳ روز است و بعد از ۴ الی ۶ روز از بین می رود. در همه گیری آنفلوانزا  ۲۵ درصد کودکان در مدرسه ها مبتلا به عوارض گوارشی می شوند. 

 روش انتقال: مهمترین راه انتقال ویروس در محیط های بسته از طریق هوا می باشد ودر شرایط سرد ورطوبت کم انتقال ویروس از طریق ترشحات آلوده نیز صورت می گیرد. ?دوره واگیری :دفع ویروس در بالغین بین ۳ تا ۵ روز بعد از بروز نشانه های بالینی بیماری ودر کودکان تا ۷ روز ادامه خواهد داشت. 

 راههای پیشگیری ودرمان :  استفاده از ماسک ورعایت پروتوکل های بهداشتی 

تزریق واکسن افراد در معرض خطر شامل سالمندان بالای ۶۵ سال وبیماران زمینه ای ونقص سیستم ایمنی ، مادران باردار، کودکان زیر ۵ سال 

مصرف مایعات واستراحت کافی و تجویز داروی ضد ویروسی جهت افراد در معرض خطر با نظر پزشک 

✔واحد پیشگیری ومبارزه با بیماریها

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد