امام جمعه پاوه: حماسه ۲۶ مرداد پاوه نباید فراموش شود

سرویس: سیاسیکد خبر: 300314|17:44 - 1401/05/21
نسخه چاپی
امام جمعه پاوه: حماسه ۲۶ مرداد پاوه نباید فراموش شود
امام جمعه پاوه گفت: در ۲۶ مرداد سال ۵٨ حادثه بزرگی در این شهر رخ داد که هنوز آنطور که شایسته این مردم است به آن بها داده نشده و نباید حماسه مردم پاوه در این روز تاریخی فراموش شود.

به گزارش هزارماسوله ،به نقل از ایرنا؛ ماموستا مُلا «قادر قادری» در خطبه های نماز جمعه این هفته پاوه، افزود: چندین سال است در خواست داده ایم در تقویم رسمی کشور روز ۲۶ مرداد به نام روز حماسه پاوه نامگذاری شود اما هنوز اقدام خاصی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه در ۲۶ مرداد مردم پاوه سختی و مصائب زیادی را در مقابل دشمنان جمهوری اسلامی متحمل شدند ادامه داد: فرمان بنیانگذار انقلاب و مجاهدت شهدای مرداد و همراهی و فداکاری مردم ما را در این روز سربلند کرد.

امام جمعه پاوه بیان کرد: مقاومت ملت پاوه ستودنی بود و در این راه نقش اثرگذار شهیدچمران را فراموش نخواهیم کرد.

ماموستا قادری گفت: ۲۶ مرداد از سویی دیگر سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به کشور است که تاریخ جمهوری اسلامی مقاومت آزادگان و صبر خانواده های آنان را فراموش نخواهد کرد.

خطیب جمعه پاوه تصریح کرد: فلسطین حدود هشت دهه است که سخت ترین شرایط را دارد و رژیم صهیونیستی در هفته گذشته به غزه حمله کرد که این حملات ۴۴ شهید و ۳۰۰ زخمی به دنبال داشت.

ماموستا قادری ضمن اعلام همدردی با ملت مظلوم و محصور فلسطین و تجلیل از مقاومت آنها، اضافه کرد: یکی از نگرانی ها و دردی ها ما این است که بسیاری از حاکمان کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی دست دوستی داده اند و امروز شاهد این تجاوزها بر علیه مسلمانان فلسطین هستیم. 

وی گفت: یکی دیگر از نگرانی های ما تلاش اسرائیل غاصب برای اختلاف افکنی میان دو جبهه حماس و جهاد اسلامی در فلسطین و ضربه زدن به آنها است.

ماموستا قادری افزود: این روزها وضعیت سیاسی و امنیتی کشور عراق در شرایط ویژه و حساسی قرار دارد که فقدان این آرامش و امنیت به دلیل نبود رهبر واحد و مقتدر است چرا که در این کشور همه احزاب ، گروه‌ها و قومیت ها و مذاهب به دنبال حکومت داری هستند.

امام جمعه پاوه اظهار داشت: کشور ما هم هرچند با مشکلات اقتصادی و بیکاری جوانان مواجه است اما در مقابل امنیت دارد و باید شاکر و حافظ و پاسدار امنیت حاکم بر کشور باشیم.

ماموستا قادری تصریح کرد: عامل اصلی این وحدت و امنیت در کشور وجود مقام معظم رهبری است که باید قدردان باشیم چرا که اگر رهنمودها و تدابیر ایشان نبود شرایط ما هم سخت تر و بدتر از وضعیت فعلی عراق و بسیاری دیگر از کشورهای منطقه بود.

وی با بیان اینکه هیچ کار خداوند متعال بدون حکمت و برنامه و فلسفه نیست بیان داشت: خداوند متعال در آیه ۴۷ سوره فرقان تاکید می فرماید در طول شبانه روز ازسه نعمت شب و روز و خواب استفاده می کنید که باید شاکر این نعمات الهی باشیم.

شهرستان مرزی پاوه با ۶۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی استان کرمانشاه واقع شده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد