در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان؛

کارگاه توانمند سازی اولیا در برابر آسیب های اجتماعی در مدارس در حال برگزاری است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 300261|17:51 - 1401/04/06
نسخه چاپی
کارگاه توانمند سازی اولیا در برابر آسیب های اجتماعی در مدارس در حال برگزاری است
در جهت کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان کارگاه توانمند سازی اولیا در برابر آسیب های اجتماعی در مدارس سطح شهرستان در حال برگزاری است.

به گزارش هزارماسوله ،از اول تیرماه سال جاری ، نشست هایی در مدارس شهرستان  با حضور مدیر و معاونین آموزش و پرورش، کارشناسان مسائل اجتماعی، مشاورین برجسته ی مدارس  و همچنین  اولیای دانش آموزان  در راستای کاهش آسیب های اجتماعی  دانش آموزان در حال برگزاری است.

سعدی فتاحی مدیر آموزش و پرورش شهرستان در گفتگویی با خبرنگار ما با اشاره به عواقب تعطیلی مدارس در دو سال گذشته و ورود دانش آموزان به فضای مجازی و آسیب های احتمالی این موارد و نیز باتوجه به اتفاقاتی که در چندماه گذشته برای تعدادی از دانش آموزان افتاده است و نیاز به توجه بیشتر والدین به روزمرگی دانش آموزان و نظارت بر رفت و آمد ها و ارتباطات فرزندانشان،برگزاری این نشست ها را ضروری و نیاز امروز جامعه دانست .

مدیر آموزش و پرورش ادامه داد: تمامی اتفاقات و رفتارهای دانش آموزان و جوانان شهرستان توسط دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان رصد می شود و لازم است که خطراتی که فرزندان این شهر را تهدید می کند را والدین عزیز نیز بدانند و در راستای مراقبتهای بیشتر از فرزندانشان گام بردارند.

فتاحی همراهی اولیا و مربیان آموزشی را تنها راه نجات دانش آموزان در شرایط فعلی دانست و خاطرنشان کرد: باید زمینه های کاهش انحراف جوانان ایجاد گردد و صرفا با سخنرانی و گفتگو مشکلات حل نمی شود. ایشان ارتباط موثر بین والدین ، معلمان و دانش آموزان را در زمینه ی نجات دانش آموزان از انحرافات احتمالی را بسیار مهم برشمرد و گفت: دو نهادی که دانش آموزان بیشتر با آن سروکار دارند خانواده و مدرسه هستند و همانطور که بیشترین تاثیر را می توانند بر روی دانش آموز داشته باشند در صورت کوتاهی از انجام امورات مربوطه بیشترین هجمه و نگرانی متوجه آنها می شود. فتاحی در پایان یکی از مهمترین و اصلی ترین زمینه های انحراف دانش آموزان در مقطع کنونی استفاده ی بدون نظارت دانش آموزان از گوشی های هوشمند و اینترنت عنوان کرد و گفت: با افول بیماری منحوس کرونا وقت آن رسیده که کنترل بر روی استفاده ی دانش آموزان از گوشی های هوشمند بیشتر و سختگیرانه تر شود.

در این  جلسات کارشناسان مشاوره ی آموزش و پرورش نیز در خصوص انتخاب رشته ی دانش آموزان توضیحاتی ارائه می دهد.

محمد ویسی کارشناس مشاوره ی مدیریت آموزش و پرورش هم  در این باره گفت: آسیب های اجتماعی موجود ،  بیشتر ریشه در انتخاب های نادرست دانش آموزان دارد و در بخشی از این اشتباهات نیز اولیا را سهیم دانست چرا که بیشترین تأثیر را اولیا در تصمیم گیری های حساس دانش آموزان دارند. ویسی ادامه داد باید در زمینه ی انتخاب رشته  اولیا  بیشتر نقش پشتیبان را برای دانش آموزان ایفا کنند و اجازه دهند دانش آموزان با کمک مشاورین مدرسه رشته ی مورد نظر را انتخاب کنند. کارشناس مشاوره آموزش و پرورش افزود: اولیا نباید آرزوهای خود در مورد آینده ی دانش آموزان را به آنها دیکته و باعث انتخاب رشته ای خاص و خلاف میل و توانایی دانش آموزان گردند بلکه باید سعی کنند باری بر دوش فرزندانشان بگذارند که توانایی حمل آن را داشته باشند تا در آینده بتوانند در جامعه به عنوان شهروندی مفید و دارای اعتماد به نفس به حیات ادامه دهند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد