برگزاری اولین جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان پاوه

سرویس: اجتماعیکد خبر: 300253|09:55 - 1401/03/30
نسخه چاپی
برگزاری اولین جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان پاوه
اولین جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان پاوه در سالن جلسات فرمانداری با حضور معاون برنامه ریزی فرماندار ، و دستگاه های اجرایی ذیربط ، بخشداران ، شهرداران و روسای شوراهای اسلامی و ادارات مرتبط در محل فرمانداری این شهرستان برگزارشد.

به گزارش هزارماسوله ،هوشیار عبداله زاده  در جلسه ساماندهی پسماند که با حضور اعضای این جلسه برگزار شد افزود:  رعایت و اجرای قوانین و مقررات و استانداردهای لازم در مدیریت پسماند و نگاه ویژه و آینده نگری  و بهره گیری از سیستم های نوین و خلاق برای تفکیک و جمع اوری پسماندها در شهرستان ضروری است.

 

وی با تاکید بر ضرورت ساماندهی زباله‌های شهری اظهار داشت: دستگاه های اجرایی و شهرداران و بخشداران و سایر ادارات مرتبط نیز باتوجه به اهمیت موضوع در این راستا  کمک کنند و با ارائه طرح و برنامه دقیق و علمی و کارشناسی شده و فرهنگ سازی مستمر و اصولی و بهره گیری از تمام ظرفیت آموزشی و فرهنگی شهرستان جهت رفع این معضل بصورت اصولی و طرحی ماندگار و قابل اجرا اقدامات لازم صورت گیرد و به عینه نتیجه اقدامات صورت گرفته را در کاهش حجم پسماندهای عادی و زباله های شهری نمایان گردد . در بخشی دیگر از سخنان خود  ساماندهی زباله و مدیریت آن از مبدا تولید تا دفع و دفن اصولی و کنترل آن چالشی است که همچنان در مناطق شهری و روستایی پا برجا بوده و سلامت عمومی جامعه را تهدید می‌کند بنابراین ساماندهی آن ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی در بخشی دیگر از سخنان از آقای دکتر ولدبیگی بعنوان یک فعال زیست محیطی و شهروندی مسئول و بعنوان پزشکی فعال از زحمات چندین ساله ایشان در راستای سلامت عمومی جامعه و حفاظت و صیانت از محیط زیست منطقه و همچنین تلاش در افزایش تقویت فرهنگ طبیعت دوستی و حفظ سلامت و شادابی جامعه  و فعالیتهای متعدد اجتماعی فرهنگی ایشان در این منطقه تشکر و قدردانی نمودند .

محمد اخگر زاده رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاوه نیز در این جلسه  با توجه به اهمیت موضوع مدیریت پسماندها اشاره داشت که نیاز مبرم و ضروری به اتخاذ تصمیمات و اقدامات عملی در راستای تفکیک از مبدا زباله های شهری و کاهش حجم تولیدی زباله ها با فرهنگ سازی و آموزش شدند.

 

وی خاطر نشان کرد: دفن غیربهداشتی زباله ها و نخاله های ساختمانی می تواند آسیب جدی و جبران ناپذیری به محیط زیست و سلامتی جامعه وارد کند است که این موضوع باید بصورت صحیح مدیریت شده و جایگاه های زباله حوزه شهرستان به حد اشباع و مشکل آفرین شدند

آقای دکتر ولدبیگی هم از فعالین زیست محیطی منطقه پیش نیاز اجرای موفق طرح تفکیک زباله از مبدا در شهر و روستا را یک برنامه آموزشی مدون ، مستمر و منظم از طرف دهیاران ، شهرداران و بخشداران و هماهنگی و کمک سایر ادارات و ارگانهای مرتبط و مشارکت پذیری شهروندان دانست.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد