فرمانده مرزبانی کل کشور در پاوه:

انسداد مرزها در دستور کار قرار دارد/ مردم مرزنشین باید از موقعیت گذرهای مرزی منتفع شوند

سرویس: سیاسیکد خبر: 300229|17:06 - 1401/02/30
نسخه چاپی
انسداد مرزها در دستور کار قرار دارد/ مردم مرزنشین باید از موقعیت گذرهای مرزی منتفع شوند
فرمانده مرزبانی کل کشور با بیان اینکه بیرون از مرزهای ما حیاط خلوت بعضی از اشرار است گفت: برای انسداد کامل مرزها و امنیت مطلوب؛ دوستان ما شبانه روز در تلاش هستند و به دنبال آن انسداد قسمت عمده ای از مرزهای غرب کشور هم اکنون در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش هزارماسوله ،فرمانده مرزبانی کل کشور با بازدید از مرزهای غرب کشور در نقطه صفر مرزی پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: مرز هر کشور؛ قله شرف و حیثیت آن کشور محسوب می شود و مرز هم در دین و قوانینمان جایگاه ویژه ی در نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد.

سردار گودرزی افزود: همه کشورهای دنیا برای ایجاد امنیت پایدار مرزها را مستحکم  و با سیستمهای الکترونیکی و اوپتیکی انسداد داده اند.

وی گفت: ایران هم که به لحاظ ارمان گرانی انقلاب اسلامی و استقلال طلبی نظام دشمنانی دارد و شاید کشورهای دیگر هم همین مشکلات را داشته باشند به انسداد مرزها اقدام کرده است.

وی ادامه داد: خیلی انسان هایی هستند که در حاشیه مرزهای ما به لحاظ اشراف کامل بعضی از کشورها در حاشیه مرزهای طویل کشور جمهوری اسلامی سیطره لازم را ندارند و پایگاههای از گروههای معاند و اشرار مسلح به منظور قاچاق انسان و سلاح و مهمات ؛ در حاشیه کشورهای ما وجود دارند.

سردار گودرزی اضافه کرد: وظیفه مرزبانی استیفای حقوق جمهوری اسلامی و مرزنشینان عزیز است و در این راستا در چند سال گذشته مرزبانی تلاش های بی وقفه ای را عملی کرده اند که امروز هم توفیقی حاصل شد برای خداقوت دیداری با همکاران غیور خود و فرماندهان دلاور ما در مناطق غرب کشور داشته باشیم و از نزدیک شاهد انسداد مرزها توسط هنگ مرزی پاوه باشیم.

فرمانده مرزبانی کل کشور تصریح کرد: مرزبانان ما مرز را برای جلوگیری از ورود قاچاق و سلاح و مهمات و گروهکهای تروریستی انسداد می کنند.

وی با بیان اینکه بیرون از مرزهای ما حیاط خلوت بعضی از اشرار است گفت: برای انسداد کامل مرزها و امنیت مطلوب؛ دوستان ما شبانه روز در تلاش هستند و به دنبال آن انسداد قسمت عمده ای از مرزهای غرب کشور هم اکنون در دستور کار قرار گرفته است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه همه مردم باید به قوانین احترام بگذارند و حجت برای همه ما باشد اظهار کرد: ایجاد این موانع و انسداد مقدمه کار است که اقدامات تکمیلی آن انجام می شود که کسی به خود اجازه ورود و خروج به کشور ما را ندهند.

فرمانده مرزبانی کل کشور با بیان اینکه عبور از خط مرز در دل شب خطراتی دارد گفت: ما طرحهای خود را برای ساماندهی به دولت ارائه داده ایم و دولتمردان هم در این رابطه وعده دادند.

وی با اشاره به بهره برده بردن کشورهای همسایه با ایران از لحاظ وضعیت اقتصادی گفت: امروز گذر های مرزی مثل مرز شوشمی مبادلات اقتصادی پابه پایی با کشور همسایه انجام می دهند و باید این پایانه های مرزی تحت نطارت مستقیم مرزبانان و گمرک و قسمت های دیگر قرار گیرند تا مرزنشینان ما هم از این مرز منتفع شوند.

سردار گودرزی گفت: اگر کسی در مرزهای ما در دل شب قانون شکنی کنند برخورد سخت خواهیم کرد و می توانیم مرزها را به حکم قانون انسداد و  از حیث امنیت  پایدار کنیم.

وی با اشاره به تلاش مضاعف مرزبانان در چند سال گذشته  ادامه داد:  اخیرا هم ستاد کل نیروهای مسلح فرمانده کل انتطامی و وزیر کشور به صورت ویژه انسداد مرزهای کشور را با نظرات کارشناسانه در استان های محتلف در دستور کار قرار داده اند و دولت هم اعتبارات انسداد را در مرزهای کشور به ویژه در مرزهایی که تهدید داریم در دستور کار قرا داده است و تلاش این است که این اعتبارات را در ظرف مدت ۴ سال برای انسداد مرزها به یک سروسامانی که مورد توجه است قرار دهیم.

فرمانده مرزبانی کل کشور گفت: بر این اساس طرحهای مختلفی را برای هر قسمت از مرز توسط همکاران ما در مهندسی رزمی استان ها و ستاد عالی مرزبانی ارائه شده است و با تخصیص اعتبارات لازم همانند بسیاری از  کشورهای دنیا؛ کسی نتواند از حریم و ناموس یک کشور به راحتی عبور کند.

سردار گودرزی گفت: ما تلاش ارزنده همکاران خود در مرزبانی را در شرایط سخت در مرز نوسود که جاده احداث کردند دیدم و قطعا اعتبارات بیشتری را در دیگر مرزهای غربی و شرقی کشور اختصاص خواهیم داد

وی اظهار داشت: ان شاالله در کنار این انسداد مرز ها؛ بازارچه مرزی را هم سروسامان خواهیم داد که طرح ما به دولت این است در کنار انسداد مرزها مردم مرزنشین هم از این موقعیت منتفع شوند .

وی افزود:ما حفاظت از مرزها را برای خود توفیق می دانیم و استفیای حقوقی مرزنشینان هم از وظایف ذاتی ما است که ادامه می دهیم.

وی اضافه کرد: امروز خوشبختانه هماهنگی های بسیار خوبی در حوزه های معاهدات و دیپلماسی مرزی وجود دارد که اکنون در استان کرمانشاه چندین گروه کشور همسایه معاهدات مرزی انجام می دهند .

وی در پایان در پاسخ به این سوال که مبارزه با قاچاق چه اندازه می تواند بر تحقق شعار سال از جانب مقام معظم رهبری تاثیرگذار باشد گفت: یکی از اولویت های مجموعه انتظامی کشور بویژه در حوزه مرز و مرزبانی انسداد مرز در جهت جلوگیری از قاچاق بی رویه به داخل یا خارج کشور است و اقدامات و تلاش ما در تکمیلی بازارچه های مرزی با قول مساعد دولت این است تا فرمان رهبر معظم انقلاب شکل بگیرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد