رونمایی از لوح ثبت ملی جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) در مسجد جامع پاوه

سرویس: دین و مذهبکد خبر: 299556|15:54 - 1400/03/11
نسخه چاپی
رونمایی از لوح ثبت ملی جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) در مسجد جامع پاوه
صبح امروز با حضور ماموستا قادری و مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه از لوح ثبت ملی جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) در مسجد جامع پاوه رونمایی گردید.

به گزارش هزارماسوله ،امام جمعه پاوه در این مراسم در سخنانی ضمن خیر مقدم به مهمانان اظهار داشت: ما هرساله مراسم میلاد پیامبر بزرگوار اسلام(ص) را در شهرستان پاوه برگزار کرده ایم و پس از آن درخواست ثبت این اثر داده شد تا این اثر به عنوان شناسنامه شهرستان؛ ثبت ملی شود.

 

ماموستا ملا قادر قادری افزود: امروز این مراسم در شهرستان پاوه ثبت ملی شده است و این ارزش و آبرویی برای اهل طریقت و اهل نماز و عبادت و مردم شهرستان است .

 

وی گفت: ثبت جهانی میلاد نبی مکرم اسلام(ص) با وجود آنکه در مکانهای مختلف برگزار می شود اما این اثر برای شهرستان پاوه ثبت ملی شده است. 

 

ماموستا قادری با بیان اینکه همه اقشار جامعه از شیعه و سنی و حتی از مردم کشور همجوار نیز در مراسم میلاد پیامبر بزرگوار اسلام (ص) در شهرستان پاوه شرکت داشته اند گفت: ثبت ملی این مراسم برای ایجاد و حفظ وحدت بوده است.

 

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه نیز در سخنانی اظهار داشت: ثبت ملی یک اثر به عنوان شناسنامه آن اثر قلمداد می شود که در سطح ملی شناخته شود.

 

دکتر گوهری افزود: جشن میلاد نبی مکرم اسلام(ص) که با همت ماموستا قادری هرسالهع در مسجد جامع پاوه برگزار می شود خوشبختانه امروز ثبت ملی شده است. 

 

وی گفت: ما در شهرستان پاوه  ۴۴ اثر ناملموس و ۵۸ اثر کلی داریم که تلاش ما بر این است بتوانیم فرهنگ منطقه را به گردشگر نشان دهیم.

 

وی در پایان گفت: محوریت عملکرد ما بیشتر فرهنگی و معنوی است بلکه این فرهنگ را به گردشگر نشان دهیم و ان شاالله به سمتی برویم که فرهنگ منطقه خود را حفظ و فرهنگ مهمان بر منطقه عالب  نشود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد