سومین اثر منوچهر رستمی تحت عنوان " زن ستمدیدە" روانە ی بازار نشر شد

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 299504|11:36 - 1400/02/25
نسخه چاپی
سومین اثر منوچهر رستمی تحت عنوان " زن ستمدیدە"  روانە ی بازار نشر شد
سومین اثر منوچهر رستمی تحت عنوان " زن ستمدیدە" روانە ی بازار نشر شد.

به گزارش هزارماسوله ،مترجم رمان جذاب زن ستمدیده در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: رمان "زن ستمدیده" از آن دست رمانهایی است که هر  انسانی و بویژه هر زنی ، حداقل یکبار در زندگیش باید آن را بخواند. سرگذشت یک زن کرد به نام "فاطمه "که در کردستان عراق و در یکی از روستاهای نزدیک به شهر سلیمانیه زندگی می کند. زنی که اسیر جامعه ای مرد سالار  شده و در این جامعه، خشونت علیه زنان به یک اپیدمی مبدل گشته و قوانین موجود نیز ضعیف تر آز آن هستند که یک زن بتواند حق خود را مطالبه بکند.

 

منوچهر رستمی افزود: زن کردی که مطابق رسومات آن زمان، با خانواده ی شوهر خود در یک خانه زندگی می کنند. زندگی با مادر شوهر و خواهر شوهر چنان عرصه را بر فاطمه تنگ کرده است که  به ناچار پا را از خطوط قرمز خانواده فراتر نهاده و علی رغم آنکه عاشقانه زندگیش را دوست دارد اما وارد محدوده ی ورود ممنوع شده و در نهایت با مکر و حیله ی مادر شوهر سر از بیمارستان در می آورد.....

 

وی گفت: موضوع اصلی رمان "زن ستمدیده " خشونت علیه زنان  است. خشونتی که بعضا به قتل های ناموسی هم ختم می گردد.

 

وی ادامه داد: نویسنده ی این رمان خانم "مارینا کرر دانکوس"  متولد  نهم اکتبر 1962 پاریس است. رمان نویس، روزنامه نگار ،  پزشک، مفسر و مجری شبکه ی سلامت فرانسه است. از او رمان دیگری تحت عنوان " زنی میان دو دنیا" نیز منتشر شده است. 

 

گفتنی است مترجم این رمان جذاب ، آقای منوچهر رستمی اهل نودشه و مقیم سنندج می باشد. ایشان دارای مدرک کارشناسی ارشد مترجمی زبان فرانسه است. از نامبرده قبلا دو اثر به چاپ رسیده است. رمان" فراتر از فراموشی" نزد انتشارات چشمه و رمان " خون بس " نزد انتشارات پارسه.


نظرات بازدیدکنندگان

پیمان
10:22 - 1400/02/25

تبریک عرض میکنم.ان شالله همیشه موفق و سربلند باشید.منتظر اثرات دیگر شما خواهیم بود


نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد