بازنشر

محمد رشید آموزگار؛ مولف کتاب "بسوی خدا"

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 299420|23:07 - 1400/01/29
نسخه چاپی
محمد رشید آموزگار؛ مولف کتاب "بسوی خدا"
کتاب "بسوی خدا" برای مردم آشنای دیرینه ای است که احکام عبادی را در فقه امام شافعی شامل نمازهای پنجگانه. نماز میت. نماز اعیاد فطر و قربان. نماز تراویح. تلقین و ... را در اذهان تداعی می کند.

به گزارشهزار ماسوله، کتاب بسوی خدا برای مردم آشنای دیرینه ای است که احکام عبادی را در فقه امام شافعی شامل نمازهای پنجگانه. نماز میت. نماز اعیاد فطر و قربان. نماز تراویح. تلقین و ... را در اذهان تداعی می کند.

 
 
این کتاب در مدتی کوتاه پس از چاپ ، متقاضیان زیادی را به خود جذب کرد به طوری که امروزه در هر خانه ای از این دیار ، کتاب بسوی خدا موجود است.
 
 
نویسنده این کتابمحمد رشید آموزگارساکنشهر نودشهاست که علاوه بر این کتاب نیز کتابهای دیگری را به چاپ رسانده است.
 
 
مولفاین کتاب در مصاحبه ای با خبرنگارهزارماسولهاظهار داشت: بندهمحمدرشید آموزگارفرزند محمد حسین اهل و ساکن شهر نودشه هستم و در خانواده ای فقیر به تحصیل علم پرداختم و در سال 1337 به شغل معلمی که تعداد معلمان در منطقه نیز در آن زمان انگشت شمار بودند، مشغول شدم.
 
 
وی افزود:برای رسیدن به شغل معلمی ، زحمات فراوانی را از نبود امکانات برای خانواده، همونوعان و سایرین داشتم که با لطف خداوند این نعمت در سال 1337 نصیبم گردید.
 
 
وی گفت:نودشه، شهری که مردمی مهربان و دوست داشتنی و صاحب فرهنگ دارد، همواره افتخارم بر این بوده است که خدمتی شایسته به این مردم نیک سیرت داشته باشم.
 
 
ویدلایل روی اوردن به نویسندگی را بیان کرد و می گفت: زمانی که 12 ساله بودم پدرم مرا برای نماز خواندن به مسجد برد ، و در کنار دیگر مردم گفت: "نماز بخوان"من هم نه نماز خواندن را بلد بودم و نه کسی منو راهنمایی کرده بود .
 
 
وی ادامه داد:حالت شرمندگی در وجودم پدیدار گشت و به پدرم گفتم: "بایستی قبل از آوردن من به اینجا نماز را نشانم می دادی "و از آن موقع به بعد با پیگیری های خودم آنچه را که در مورد نماز خواندن و مسائل عبادی بود از والدین و دیگران فرا گرفتم.
 
 
مولف کتاب بسوی خدا افزود:بعد از آن آرزویم این بود که یکی از علمای روحانی منطقه کتابی را جهت راهنمایی های جوانان در نماز خواندن و مسائل عبادی،آگاه و تالیف نماید.
 
 
وی تصریح کرد:تا زمان انقلاب اسلامی نیز کسی جهت تالیف کتابهای مذهبی یافت نشد کما اینکه بعضی از افراد با سابقه 20 سال خدمت ، هنوز از مسائل نماز خواندن، آگاهی نیافته بودند.
 
 
وی خاطر نشان ساخت:بعد از آن خود تصمیم به پیاده نمودن اطلاعات خود بر روی کاغذ گرفتم که شاید بتوانم به مردم در آگاهی دادن مسائل عبادی کمک کرده باشم.
 
 
ویبا بیان اینکهآقای عبدالحکیم حکیمیدر سال 1362 مسبب اصلی من در تشویق و راهنمایی به تالیف کتاب شد افزود: در سال 1362 نویسندگی را با راهنمایی های آقای عبدالحکیم حکیمی ، با تالیف اولین کتابم با نام "بسوی خدا"آغاز کردم.
 
 
آموزگاربا اشاره به اینکه مدت تالیف این کتاب چهار ماه بود افزود: بعد از تالیف و استقبال پرشور مردم از این کتاب ، تصمیم به تالیف کتابهای دیگری در زمینه مسائل عبادی که نیاز مردم بود ، گرفتم.
 
 
وی ادامه داد:کتابروش عبادترا در سه جلددانستنی های پیش از وضو،طهارت شامل غسل ، وضو و تیممرا با یک سال ونماز و نیایشرا نیز با مدت 12 سال تالیف نمودم .
 
 
ویکتاب"نماز جماعت"را نیز پنجمین تالیف خود بیان کرد و گفت:"نودشه شهری در زاگرس"نیز از جمله کتابهایی است که پس از گذشت 8 سال جمع آوری مطالب تاریخی،جغرافیایی و اجتماعی در باره شهر نودشه ، هنوز تالیف نشده است.
 
 
وی در پایانضمن تشکر از سایت خبری تحلیلیهزارماسولهگفت: هدف خلقت انسان ، عبادت و شناختن خدا ، با دنبال نمودن مسائل عبادی و استوار بودن به اعتقادات خود از اینکه خالقی، در پدید آورنده آسمان ها و زمین وجود دارد، استو لذا این ممکن نخواهد شد الا با ازدیاد علم خود با مطالعه کتابهای دینی ، مذهبی و اعتقادی .
 
هزارماسوله:
اين مصاحبه در 15 آذر ماه 1393 انجام شده است و ،هزارماسوله درگذشت این نویسنده را تسلیت عرض کرده از خداوند منان برای ایشان غفران الهی و برای بازماندگان سلامتی و عزت و صبر را خواستار است .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد