کرونا یا آلودگی آب؟

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 299384|12:51 - 1400/01/19
نسخه چاپی
کرونا یا آلودگی آب؟
در چند روز اخیر گزارشاتی مبنی بر مسمومیت برخی از شهروندان در روستاهای الحاقی پاوه به این پایگاه خبری واصله شد که تاکنون نتیجه نهایی و موثق مبنی بر کرونا یا مسمومیت ناشی از آب شرب از جانب مسئولین اعلام نشده است.

به گزارشهزار ماسوله، بدلیل شیوع کرونا هم اکنون وضعیت شهرستان پاوه در رنگ قرمز قرار دارد و هر روز بر آمار مبتلایان در شهرستان افزوده می شود.

 

 در چند روز اخیر گزارشاتی مبنی بر مسمومیت برخی از شهروندان در روستاهای الحاقی پاوه ناشی از آب شرب به این پایگاه خبری واصله شد که تاکنون نتیجه نهایی و موثقی مبنی بر کرونا یا مسمومیت ناشی از آب از جانب مسئولین اعلام نشده است.

 

در این رابطه  رئیس مرکز بهداشت شهرستان پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: ویروسِ جهش یافته کرونا موسوم به "کرونای انگلیسی" که چند وقتی است در کشور ما هم شناسایی شده و متاسفانه موارد ابتلا به آن روز به روز در حال افزایش است. آنچه این ویروس را مهم کرده قدرت سرایت بالای آن و در عین حال شدت علائمی است که این ویروس ایجاد می کند.همچنین درکنار قدرت سرایت بالا و شدت علائم، میزان مرگ و میر این نوع ویروس هم در مقایسه با کرونای معمولی حداقل 35 درصد بیشتر است.

 

وی افزود: با توجه به این مسئله ضرورت تشخیص به موقع این نوع بیماری و انجام قرنطینه خانگی برای پیشگیری از سرایت آن اهمیت دوچندان می یابد.

 

کریمی با اشاره به علائم این بیماری گفت: علائم این بیماری "کرونای انگلیسی" تقریبا مشابه کرونای معمولی است، یعنی علائمی مثل تنگی نفس، تب، دردهای مفصلی، اختلالات گوارشی، سرفه، درگیری ریه و ... در افراد بروز می کند، اما نکته مهم این است که در کرونای انگلیسی شدت ظهور و بروز این علائم بالاتر است. در شهرستان ما اکثر موارد با علایم اسهال و استفراغ و بدن درد و. ‌‌‌‌.... مراجعه کرده اند.

 

وی تصریح کرد: بنا به ضرورت لازم و اهمیت سلامت شهروندان گرامی؛ در دو روز اخیر نیز اقدام به آزمایشات متعددی از آب شرب برخی از محلات پاوه نیز انجام شده است که تاکنون پاسخ این ازمایشات را دریافت نکرده ایم.

 

وی در پایان گفت: هم اکنون نیز مشکل خاصی در اب شرب این محلات نداریم.

 

در این رابطه مدیر آبفای پاوه دنیز به خبزنگار ما گفت: به استحصار شهروندان محترم می رساند آب شرب محله چورژی و نسمه از دو منبع چاه و چشمه تامین می گردد. که تمامی نتایج آزمایشات این امور در هر دو منبع مذکور بویژه در این چند روز اخیر دلالت بر سالم بودن آب شرب و عاری از هر نوع آلودگی را نشان می دهد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد