فرماندار پاوه:

هنوز فضای کرونا در جامعه شناخته نشده است/ لزوم محدودیت های بیشتر در مراسم عروسی و فاتحه خوانی

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 299375|15:40 - 1400/01/16
نسخه چاپی
 هنوز فضای کرونا در جامعه شناخته نشده است/ لزوم محدودیت های بیشتر در مراسم عروسی و فاتحه خوانی
ایده پور با بیان اینکه مشاهده کرونای انگلیسی در شهرستان در نتیجه بازگشت یک شهروند از ترکیه بوده است گفت: چندین بار در تمامی تریبون های فرهنگی ؛ مذهبی و رسانه ها بر جلوگیری از شیوع کرونا تاکید شده است اما متاسفانه حضور یک نفر در خارج از کشور و یا همچنین حضور در مراسم عروسی کشور همسایه می تواند ناقل برای یک و یا چندین خانواده باشد.

به گزارشهزار ماسوله، فرماندار پاوه در سومین جلسه ستاد کرونا در سال جدید در سخنانی با اشاره به شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: کرونا به عنوان مهمان ناخوانده جامعه بشری هست و در یک سال اخیر وزارت بهداشت و رسانه ها مکررا به رعایت پروتکل های بهداشتی جهت جلوگیری از شیوع این بیماری تاکید کرده اند.

 

ایده پور افزود: امروز سومین جلسه ستاد کرونای شهرستان در سال جاری برگزار می شود و شخصا نیز جهت جلوگیری از شیوع کرونا در روز طبیعت و برای جلوگیری از ترددهای غیر ضروری به شهرستان؛ در سه راهی باینگان حضور پیدا کرده ایم.

 

وی گفت: گاهی اوقات داده های جدیدی از وزارت بهداشت اعلام می شود که این داده های جدید؛ بعضی از کارهایی را که ما انجام می دهیم به نوعی شاید غیر موثر معرفی می کند .

 

وی گفت: چندین بار در تمامی تریبون های فرهنگی ؛ مذهبی و رسانه ها بر جلوگیری از شیوع کرونا تاکید شده است اما متاسفانه حضور یک نفر در خارج از کشور و یا همچنین حضور در مراسم عروسی کشور همسایه می تواند ناقل برای یک و یا چندین خانواده باشد.

 

فرماندار پاوه اضافه کرد: متاسفانه برخی از مردم به این موضوع توجهی ندارند و با رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی باعث هزینه های زیاد برای خود مردم و دولت خواهند شد و امروز نیز شاهد وضعیت قرمز در شهرستان خواهیم بود و تمام کادر درمان ما درگیر است.

 

ایده پور گفت: چقدر از مردم روستاهای حوزه گردشگری ما بدلیل حضور مسافرین به کرونا مبتلا شده اند؟ ایا واقعا این آمار از روستای گردشگری شروع شده است که بتوانیم بگوییم از ناحیه حوزه گردشگری بوده است.

 

وی تصریح کرد: شیوع کرونا از نشست های خود ما در شهرستان بوده است و اکنون هم یک مصیبت دیگری برای تکثیر این بیماری با فاتحه خوانی ها وجود دارد که با این شرایط هنوز فضای شناخت کرونا در جامعه نهادینه نشده است.

 

وی با تاکید بر محدودیت های بیشتر برای مراسم عروسی و یا فاتحه خوانی گفت: در برگزاری مراسم کفن و دفن اموات و یا فاتحه خوانی در منازل؛ تنها باعث تکثیر این بیماری در جامعه خواهیم بود.

 

ایده پور خاطر نشان کرد: هزینه آزمایش کرونای انگلیسی ۸ میلیون تومان است که امکان انجام این آزمایشات در شهرستان و استان نیز امکان پذیر نمی باشد.

 

وی در پایان با بیان اینکه امروز نیروی انتظامی در سه راهی باینگان با این وضعیت قرمز ؛ باید از ورود خودروهای غیربومی جلوگیری کند گفت: تمام دستگاههای اجرایی نیز با این وضعیت قرمز وظیفه دارند که در جهت جلوگیری از شیوع کرونا تلاش مضاعف داشته باشند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد