گزارش/

محرومیت زدایی در دستور کار بسیج سازندگی

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 299319|18:13 - 1399/12/11
نسخه چاپی
سپاه ناحیه پاوه اقدامات بسیج سازندگی در جهت رفع محرومیت ها و خدمت رسانی به اقشار مختلف مردم همواره به دنبال گره گشایی از مشکلات مردم و دستگیری از محرومین است و در همین راستا اقدامات گسترده ای را برنامه ریزی و اجرا نموده است.

به گزارشهزار ماسوله،  همواره اقدامات بسیج سازندگی در جهت رفع محرومیت ها و خدمت رسانی به اقشار مختلف مردم ، به دنبال گره گشایی از مشکلات و دستگیری از محرومین است و در همین راستا سپاه ناحیه پاوه نیز اقدامات گسترده ای را برنامه ریزی و اجرا نموده است.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما در این باره اظهار داشت: سپاه ناحیه پاوه به دنبال گره گشایی از مشکلات مردم و دستگیری از محرومین است و در همین راستا اقدامات گسترده ای را در طول دوران نظام و انقلاب تا به اکنون انجام داده است.

 

سرهنگ سلطان قلی افزود: در راستای حمایت از اقشار فقیر و نیازمند این ناحیه به رفع مشکلات آنها با احداث و تعمیر و اصلاح برخی از منازل مسکونی آنها اقدام و یا بسته های معیشتی در اختیار آنها قرار گرفته است و در بخش کشاورزی و کمک به کشاورزان روستایی چندین پروژه حمایتی را در دستور کار بسیج سازندگی این ناحیه قرار گرفته شده است.

 

وی گفت: با آغاز موج همه گیری ویروس کرونا نیز جهادگران بسیجی بیکار ننشستند و با تمام توان وارد میدان شدند و با عنوان طرح شهید سلیمانی حمایتهای خود را در قالب بسته های معیشتی به خانواده های درگیر با کرونا ارائه داده اند.

 

وی ادامه داد: در این رابطه و با فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری رزمایش کمک مومنانه ، بسیج سازندگی این ناحیه تا کنون در چهار مرحله بیش از شش هزار سبد حمایت معیشتی تهیه و بین خانواده های نیازمند  توزیع نموده است.

 

سلطان قلی گفت: در زمینه مقابله با بیکاری نیز بسیج سازندگی کارنامه ی قابل قبولی از خود ارائه نموده است و با  برگزاری کارگاه های آموزشی و ترویجی و توانمند سازی متقاضیان کار برای اشتغال اقدام به برگزاری کارگاه ساخت ماسک نموده است.

 

مسئول بسیج سازندگی ناحیه پاوه نیز در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: طرح بسیج سازندگی حاصل اندیشه والای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است که در تاریخ 17/02/1379 توسط معظم له و به منظور هویت بخشیدن وشخصیت دادن به جوانان و برنامه ریزی جهت مشارکت دادن آنان در سازندگی و توسعه عرصه های عمرانی ، کشاورزی و منابع طبیعی روستاه ها و مناطق محروم و کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه و فراهم ساختن زمینه های کمک به مردم محروم با همکاری نیروهای بسیج اعلام فرمودند.

 

صفری افزود: با همت و همدلی بزرگواران عزیز در طول یک سال گذشته توانستیم باری کوچک از دوش تعدادی از همشهریان گرامیمان برداریم.

 

وی گفت: بسیج سازندگی ناحیه سپاه پاوه اقدامات خاص خود را در طول یک سال گذشته و در جهت رفع محرومیت ها انجام داده است.

 

وی ادامه داد: اولین مورد از اقدامات ما ؛ شناسایی افراد مستضعف و نیازمند جامعه با همکاری مردم بوده است.

 

صفری افزود: یا توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک های مومنانه به افراد آسیب پذیر جامعه ، این ناحیه به فرمان رهبری لبیک گفته و با حمایت و پشتیبانی فرمانده محترم سپاه پاوه ، سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه ، محرومیت زدایی قرارگاه نجف اشرف نمایندگی آستان قدس رضوی و خیرین شهرستان اقدام توزیع 6000 بسته معیشتی شامل (گوشت، مرغ، برنج، ماکارونی، روغن، شکر و چند قلم حبوبات) وتعداد 15000 کارت هدیه 100 و 200 هزار تومانی که جمعا به ارزش 3میلیاردو 300میلیون تومان در بین اقشار آسیب پذیر جامعه اقدام کرده است.

 

وی اضافه کرد: راه اندازی کارگاه تولید ماسک با اشتغال زایی 100 نفر به صورت مستقیم وغیر مستقیم و با تولید 2000 عدد ماسک در روز از اقدامات مهم دیگری است که بسیج سازندگی در طول یکسال گذشته انجام داده است.

 

وی اظهار کرد: ضدعفونی کردن خیابان ها و معابر با همکاری تیپ انصارالرسول(ص)و سمن های مردم نهاد در طی 10 مرحله؛ آزاد نمودن 2 زندانی جرایم غیرعمد با همکاری خیرین شهرستان به مناسبت هفته بسیج؛ کمک به 8 کولبر آسیب پذیر شهرستان به ارزش 10میلیون تومان؛ خرید ۱۱۰ دستگاه تبلت برای دانش آموزان بی بضاعت شهرستان به ارزش ۱۵۰ میلیون تومان؛ خرید جهیزیه با همکاری خیرین برای 2 نو عروس بی بضاعت شهرستان به ارزش 30 میلیون تومان ؛ راه اندازی کارگاههای کوچک زودبازده با اشتغال زایی 300 نفر به صورت مستقیم وغیرمستقیم؛ تعمیر ومرمت 20 خانه محروم در شهرستان به ارزش 100 میلیون تومان؛ توزیع50 بسته فرهنگی در بین مردم به ارزش 10 میلیون تومان؛ توزیع 1000 بسته لوازم التحریر در بین دانش آموزان بی بضاعت به ارزش 200 میلیون تومان؛ توزیع 50000ماسک در بین افراد نیازمند به ارزش 50 میلیون تومان؛ پرداخت  10مورد هزینه کمک درمان به بیماران بی بضاعت به ارزش5 میلیون تومان؛ کمک به بیماران کرونایی به ارزش 15 میلیون تومان؛ اهدای 5عدد بخاری به افراد بی بضاعت به ارزش 3 میلیون تومان؛ ساخت کامل 2خانه محروم در شهرستان به ارزش 100 میلیون تومان و کمک به ساخت و تعمیر ومرمت مساجد شهرستان به مبلغ 120 میلیون تومان از دیگر اقدامات این واحد در ناحیه پاوه می باشد.

 

وی در پایان گفت: از مردم عزیز و خیرین شهرستان نهایت سپاس گذاری داشته  و کمک های این ناحیه بر اساس اولویت و مستحق بودن می باشد و انتظار همراهی و همکاری را می طلبد که خدایی نکرده حق هیچ مستحقی ضایع نشود.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد