ماموستا قادری:

اهانت به رحمةللعالمین را محکوم می‌کنیم/ اهانت روزنامه‌نگار فرانسوی به‌جایی نمی‌رسد

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 298725|21:36 - 1399/06/21
نسخه چاپی
 اهانت به رحمةللعالمین را محکوم می‌کنیم/ اهانت روزنامه‌نگار فرانسوی به‌جایی نمی‌رسد
ماموستا قادری گفت: پس ما ضمن آنکه اهانت به رحمةللعالمین را محکوم می‌کنیم، به اهانت کنندگان اعلام می‌کنیم از آن‌ها ترسی نداریم چون آن‌ها هیچ نیستند؛ خدای بزرگ و ملائکه و یک میلیارد و نیم مسلمان پشتیبان محمد (ص) هستند. ولی باید ما هم واقعاً هوشیار باشیم.

به گزارشهزار ماسوله، امام جمعه پاوه در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به تهانت های روزنامه نگار فرانسوی به پیامبر بزرگ اسلام اظهار داشت: خدای بزرگ می‌فرماید: «محمدٌ رسول الله»محمد فرستادۀ خدا و سفیر الهی و رحمةللعالمین است؛ ما از او دین را یاد گرفته‌ایم، از طریق او به خداشناسی رسیده‌ایم، اوست که فرموده به مسجد برویم و جمعه بخوانیم، او به ما ادب و اخلاق یاد داده و ما هر چه داریم از آن پیامبر عزیز داریم.

 

ماموستا قادری افزود: هر کس دوست آن عزیز است دوست من و شماست و هر کس دشمن اوست دشمن من و شماست.«إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّۚيَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا»خدای بزرگ بر پیامبر اسلام (ص) صلوات می‌فرستد. اگر روزنامه‌نگار هلندی حرفی می‌زند تأثیری در بزرگی و عظمت پیامبر ما ندارد. وقتی ملائکه او را تکریم می‌کنند اهانت روزنامه‌نگار فرانسوی به‌جایی نمی‌رسد. وقتی یک میلیارد و اندی مسلمان بر آن پیامبر رحمت صلوات می‌فرستند، حرف آن روزنامه‌نگار به کجا می‌رسد؟جملۀ ما خطاب به سفیر الهی

سه ر وه ری عاله م ئه لا ئه ی مه تله عی نووری خودا

سه یدی گشتی به شه ر سولتانی خه یلی ئه نبیا

ئاگرت به ردایه خانه ی دینی نه سرانی و یه هوود

ئه و ده قیقه تو موخاته ب بووی به سووره ی کافها

شاهیدی به رزی مه قامی تویه قورئانی عه زیم

هه ر له بای بسم اله تا ناس و سوره ی هل اتی

چ مدحیکت بکه م لایق به تو بی یا خیر خلق الله

منی بی خه یری نالایق که جبریلت سه نا خوانه

 

وی گفت: این بی‌ادبی‌ها به ساحت پاک رسول‌الله (ص) تازگی ندارد. روزی پیامبر اسلام به بالای کوه ابوقبیس رفت. همه مردم را جمع کرد و فرمود: آیا تابه‌حال دروغ از من شنیده‌اید؟ گفتند نه. باز فرمود: از من خلاف و ظلم به دیگران دیده‌اید؟ گفتند: نخیر. فرمود: پس گوش کنید.«انی رسول الله الیکم»من رسول و فرستادۀ خداوند برای شما هستم. ابولهب گفت: برای این موضوع ما را فراخوانده‌ای؟ حرف‌های بی‌ادبانه زیادی نسبت به پیامبر اسلام روا داشت. سورۀ تبت نازل شد و ابولهب را سرکوب کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: آیا این همه بلا که ما به آن دچار می‌شویم سرکوبی و عذاب الهی نیست؟ اروپائی‌ها که امروزه شاهدیم به پیامبر اسلام اهانت می‌کنند باوجود ادعای پیشرفت در علوم مختلف امروزه از مهار یک ویروس عاجزند. آیا این تنبیه الهی نیست؟

 

امام جمعه پاوه گفت: در سال ۲۰۱۲ میلادی ارنود فاندور یک فرد تندرو افراطی از مجلس هلند فیلمی کوتاه علیه پیامبر اسلام (ص) ساخت و در آن فیلم خطاب به اروپائیان موضوعات «۱- اسلام دین خشونت است ۲- محمد پیام‌آور فتنه است ۳- قرآن حقوق زنان را در نظر نگرفته است. ۴- نباید مسلمانان در اروپا رشد کنند» اشاره کرد.

 

ماموستا قادری افزود: مسلمانان نام«فتنه»را برای آن فیلم انتخاب کردند. تظاهراتی بی‌سابقه در سرتاسر دنیای اسلام علیه آن فیلمساز و آن فیلم موهن شروع شد. فاندور با مشاهدۀ تظاهرات مردم به فکر فرو رفت که چرا این مردم این‌گونه به خیابان‌ها آمده‌اند. به او گفتند: فیلمی برخلاف عقاید یک و نیم میلیارد مسلمان ساخته است. پس از آن به مدت یک سال در خصوص اسلام و قرآن و زندگی پیامبر اسلام به مطالعه پرداخت و به اشتباه خود پی برد و مسلمان شد و سپس به حج مشرف شد. در مدینه در کنار قبر رسول‌الله (ص) گفت: یا رسول‌الله (ص) عذر می‌خواهم. من اشتباه کردم تو را نمی‌شناختم اما جبران می‌کنم«والله لو عرفوا قدرک لأحبوک»قسم به خدا اگر مردم تو را می‌شناختند همه محبت تو را در دل داشتند وتو را دوست می‌داشتند.

 

وی ادامه داد: بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال از رحلت پیامبر اسلام (ص)، کسی که دیروز به او اهانت کرده، امروز بر سر قبرش می‌آید و اظهار پشیمانی و عجز می‌کند و تنها در کنار قبر آن حضرت به آرامش می‌رسد.

 

ماموستا قادری در پایان گفت: پسما ضمن آنکه اهانت به رحمةللعالمین را محکوم می‌کنیم، به اهانت کنندگان اعلام می‌کنیم از آن‌ها ترسی نداریم چون آن‌ها هیچ نیستند؛ خدای بزرگ و ملائکه و یک میلیارد و نیم مسلمان پشتیبان محمد (ص) هستند.ولی باید ما هم واقعاً هوشیار باشیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد