ماموستا قادری : محراب جای شیر است / مردم با حضور سبز خود در راهپیمایی 22 بهمن به دشمنان نشان دهند که همچنان درصحنه هستند

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298227|20:34 - 1398/11/20
نسخه چاپی
ماموستا قادری : محراب جای شیر است / مردم با حضور سبز خود در راهپیمایی 22 بهمن به دشمنان نشان دهند که همچنان درصحنه هستند
حاج ماموستا ملا قادر قادری در نشست ائمۀ جمعه و جماعت شهرستان پاوه؛ محراب را جایگاه پیامبر اسلام دانستند و گفتند: صاحب کتاب لسان العرب می‌گوید: محراب جای شیر است اما متأسفانه امروزه هرکسی که دو کلمه درس خوانده است، بلند می‌شود و در محراب سخنرانی می‌کند.

به گزارشهزار ماسوله، نشست ائمۀ جمعه و جماعت شهرستان پاوهبه مناسبت چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی به همت دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه در مسجد قبای شهرستان پاوه برگزار گردید.

حاج ماموستا ملا قادر قادریدر این مراسم ضمن تبریک دهه فجر و ایام پیروزی انقلاب اسلامی بهنقش علما در طول تاریخاشاره کردند و گفتند:علمای ما در طول تاریخ همواره مدافع اسلام بوده‌اند و باید باشند؛ زیرا وظیفۀ ذاتی ما و تحصیل ما به جهت دفاع از اسلام بوده است. پس ما روحانیون و علمای سلف و آنان که بعد از ما می‌آیند، قطعاً مدافع دین بوده و قاطعانه از این دین دفاع می‌کنیم.

 ایشانبابیان اینکهدر ۴۰ سال گذشته از عمر انقلاب مقررات، قانون و آیین‌نامه‌ای به جهت بهبود وضعیت روحانیون تدوین نشدهخاطرنشان کردند:چون قانون و آیین‌نامه‌ای خاصی نداشته و برنامه‌ای مدون را برای روحانیون اهل سنت شاهد نبودیم و اراده و تصمیم هم بر این نیست که در آینده شاهد باشیم؛ وضعیت مدارس علوم‌دینی ما رو به افول است؛ و به دلیل نبود نظامی خاص، معیار و میزانی و فرق و سوئی و توبیخ و تشویقی وجود ندارد؛ مع‌هذا وظیفۀ ذاتی و تکلیف دینی و ملی است از اسلام و انقلاب دفاع کنیم تا وضع دینی مردم بدتر نشود.

 امام‌جمعه پاوهبا اشاره به آیۀ ۱۲۲ سورۀ توبه «فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ» گفتند: در صدر اسلام وقتی پیامبر اسلام امر به جهاد می‌کردند، هر آن کس که توان به دست گرفتن اسلحه داشت، به میدان جنگ و جهاد می‌رفت تا این‌که این آیه نازل و جهاد به دو قسمت تقسیم شد؛ جهاد با اسلحه و جهاد با قلم و مفاد آیه نیز همین است؛ چرا از هر فرقه‌ای از شما جمعی نمی‌آیند و فقه را یاد بگیرند تا وقتی‌که به میان قوم خود بازمی‌گردند، آنان را ارشاد کنند.

ماموستا قادریاضافه کردند:ما روحانیون در باب تفقه قدم برداشته‌ایم و هرکدام به سهم خود مقداری فقه و ادبیات عرب و اصول دین را یاد گرفته‌ایم و در میان قوم خود مشغول انذار و تبشیر و امربه‌معروف هستیم و باید به این امر افتخار کنیم و خوشحال باشیم. ما ساده به این محراب نیامده‌ایم بلکه اراده خداوند این بوده است. رسول خدا می‌فرمایند: «مَنْ يُرِدِ اللّهُ بِهِ خَيْرا يُفَقِّهُهُ فِي الدِّينِ وَ يُلْهِمُهُ رُشْدَهُ»

ماموستا قادریدر ادامه بهمصائب دنیای اسلاماشاره کردند و گفتند: در عصر ما سخن زیبا فراوان اما عمل بسیار کم می‌بینیم. پیامبر بزرگوار ما برای کسانی که زمانه شناس بوده و در سخن گفتن هشیارانه و با بصیرت صحبت می‌کنند دعای خیر نموده و این ممکن نمی‌شود مگر اینکه انسان آگاهی دینی داشته و دلسوز باشد تا مخاطب این دعا شود.

امام‌جمعه پاوهسپس به خصوصیات داعی دین اشاره کردند و گفتند:علمای اصول الدعوه پنج خصلت را برای هر داعی دین ذکر کرده‌و می فرمایند داعی دین باید؛به هدف خود ایمان داشته باشد،دارای اخلاق حسنه باشد،عالم باشد،اعتدال و میانه‌رو باشدودارای جایگاه اجتماعی باشد.

ایشانمحراب را جایگاه پیامبر اسلام دانستند و گفتند: صاحب کتاب لسان العرب می‌گوید:محراب مکان شیر استاما متأسفانه امروزه هرکسی که دو کلمه درس خوانده است، بلند می‌شود و در محراب سخنرانی می‌کند.

امام جمعه پاوهدر ادامه بهچهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامیاشاره کردند و گفتند: در بهمن‌ماه ۴۱ سال پیش دلهره‌ای عجیب‌وغریب برما حاکم و منتظر پیروزی نبودیم؛ چون اطلاعاتی از مرکز قدرت نداشتیم؛ امروز شاهدیم که عمر انقلاب اسلامی به ۴۱ سال رسیده است.

ایشانضمندعوت همه آحاد مردم به شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمنخاطرنشان کردند:امیدوارم این بار هم مردم با حضور سبز خود به دشمنان نشان دهند که همچنان درصحنه هستند و نظام خود را دوست دارند.

ماموستا قادریدر بخش دیگری از سخنان خود برای روحانیون و مجموعه دفتر اهل سنت استان آرزوی توفیق کردند و گفتند: امیدوارم در آینده بهتر از امروز باشیم و تصمیماتی بگیریم که به نفع اسلام، ایران، انقلاب و این دوستان است.

در خاتمه ضمن درخواست توفیق برای حضار برای اعزۀ علما و مردم شریف منطقه درخواست توفیق و عزت نمودند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد