امام جمعه پاوه: اختلافات امروز بین سنی آمریکایی و شیعه انگلیسی است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298011|23:37 - 1398/08/22
نسخه چاپی
امام جمعه پاوه: اختلافات امروز بین سنی آمریکایی و شیعه انگلیسی است
حاج ماموستا قادری در همایش بزرگ وحدت که در کرمانشاه برگزار شد؛ تصریح کردند: اختلاف بین شیعه و سنی به تعبیر دکتر شریعتی در گذشته میان شیعه صفوی و سنی اموی بود ولی امروز این اختلاف بین سنی آمریکایی و شیعه انگلیسی است که ما از این دو تفکر متنفریم و پشت پرده آنها را می دانیم.

به گزارشهزار ماسوله، حاج ماموستا ملا قادر قادریپیش از ظهر امروز ( 22 آبان 98) در سی و یکمین همایش بزرگ وحدت در کرمانشاه با اشاره به آیه 46 سوره انفال «وَأَطِيعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ وَاصْبِرُوا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ»، اظهار داشتند: خداوند متعال در این آیه ما را مکلف به حفظ وحدت و دوری از تفرقه کرده است.

ایشانبا اشاره به اینکهمفاد این آیه در چهل سال گذشته ما را حفظ کرده استافزودند: اطاعت از خدا و رسول، عدم نزاع، صبر و وحدت و تفاهم عوامل اصلی در زندگی مسالمت آمیز چهل سال گذشته مردم ایران بوده اند.

ماموستا قادریبا اشاره فرموده ای از رسول اکرم (ص) در حجه الوداع که امت اسلامی را به وحدت دعوت فرموده است افزودند: هم خدا و هم پیامبر عزیز اسلام، ما را به وحدت و دوری از تفرقه دعوت کرده و فرموده اند نتیجه وحدت پیروزی و نتیجه تفرقه شکست است.

ایشانسپس ضمن اشاره بهتاریخچه "هفته وحدت"گفتند:در سی و هشت سال گذشته علی رغم همه ناملایمات و فشارها، پایبند به وحدت و برادری بوده ایم

ایشانادامه دادند : مراد از وحدت یعنی با هم باشیم، نزاع نکنیم، به رموز یکدیگر احترام بگذاریم و فریب نفوذ دشمن را نخوریم.

امام جمعه پاوهافزودند:اگر اهل سنت، اهل سنت راستین محمدی باشند و اهل تشیع هم تشیع راستین علوی باشند، با هم اختلافی ندارند.

ماموستا قادریتصریح کردند:اختلاف بین شیعه و سنی به تعبیر دکتر شریعتی در گذشته میان شیعه صفوی و سنی اموی بود ولی امروز این اختلاف بین سنی آمریکایی و شیعه انگلیسی است که ما از این دو تفکر متنفریم و پشت پرده آنها را می دانیم

ویگفتند:فتوای رهبر انقلاب مبنی بر اینکه اهل تشیع حق ندارند به همسران پیامبر و رموز اهل سنت اهانت کنند یک منشور بودکه پشت آن شجاعت و قدرت بی نظیر وجود داشت و اثرات مثبتی در داخل و خارج کشور به همراه داشت و ما هم این را مصدر و معیار قرار می دهیم.

امام جمعه پاوهعنوان کردند:در چهل سال گذشته، چه در جنگ تحمیلی، چه در جنگ گروهک ها و چه بعدها در جنگ 5 ساله داعش، علی رغم تبلیغات پشت پرده که میگفتند جمهوری اسلامی یک جمهوری شیعه است و جنگ ما با شیعه است فهمیدیم که برای آنها شیعه و سنی تفاوتی ندارد، کما اینکه دیدیم رژیم عراق در بمباران ها هیچگاه شهر ما که یک شهر سنی نشین است را جدا نکردند و با کنگاور شیعه نشین با هم بمباران کرد، داعش موصل و نجف را از هم جدا نکرد و اول موصل را تخریب کرد و گروهکها هم عمدتا" نیروهای کرد اهل سنت را هدف قرار دادند.  

امام جمعه پاوهبا اشاره به سخنان تعدادی از کارشناسان صلیبی که جنگ اصلی را جنگ صلیب و هلال عنوان کرده اند؛ افزود: امروز دشمنی اصلی با اسلام و هدف نهایی دشمنان دین اسلام است؛ اما برای پیشبرد اهداف خود از مذهب، زبان، نژاد و .. استفاده و آن را پررنگ می کنند.

ماموستا قادریافزودند :ما در ایران پرچم توحید و محمد رسول الله و هیهات منا الذله را بلند کردیم؛ پس شکی نداریم که دشمنان با ما عناد خواهد داشت.

ایشانبا اشاره به جمله ای از شیخ کلینی افزود: سرزمینی محبوب و محترم است که برای ساکنینش امنیت داشته باشد؛ لذا حفظ امنیت و پاسداری از انقلاب بر همه تکلیف است.

ویبا اشاره به تحولات اخیر عراق نیز بیان داشتند: پشت پرده این جریانات برای ما مشخص است؛ اما باید همه هشیار باشیم.

حاج ماموستا قادریدر ادامه به اهمیت توجه مردم اشاره کردند و گفتند :بزرگان می گویند دولت را باید به انساهای با استعداد و توانمند اداره کنند و انسانهای با استعداد هم باید امکانات مالی برای پیشبرد امور در اختیار داشته باشند چرا که بخشهایی از جامعه باید با مال و رفاه همراه کرد.

ایشانافزودند:باید رجال مملکت ما به مردم توجه و علماء و فرهنگیان را نیز هم توجیه کنند و هم به آنها توجه داشته باشند.

ایشانبا بیان اینکه علماء و فرهنگیان به وظیفه خود به خوبی عمل نمی کنند، افزودند:اگر علماء و فرهنگیان به خوبی به وظایف خود عمل می کردند، شاهد فرار جوانان از کشور و دوری آنها از مساجد نبودیم.

امام جمعه پاوهبر وحدت بین علماء فریقین تأکید کردند و افزودند:اگر علمای شیعه و سنی استان با هم مشکل نداشته باشند، مردم سنی و شیعه کرمانشاه هیچ مشکلی با هم ندارند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد