اعضاي هيئت مديره موسسه صلاح الدين ايوبي با امام جمعه پاوه ديدار كردند

سرویس: اجتماعیکد خبر: 296375|21:11 - 1396/05/03
نسخه چاپی
اعضاي هيئت مديره موسسه صلاح الدين ايوبي با امام جمعه پاوه ديدار كردند
اعضاي هيئت مديره موسسه صلاح الدين ايوبي با امام جمعه پاوه ديدار كردند.

به گزارشهزار ماسوله، امام جمعه پاوه در ديدار اعضاي هيئت مديره موسسه صلاح الدين ايوبي با وي در سخناني ضمن تقدير و تشكر از زحمات اعضا اظهار داشت: حضرت علي(ع) مي فرمايند:" الموت في حياتكم مقهورين و الحيات في موتكم قاهرين"  زماني هست كه شما در حيات هستيد ولي به واقع مرده ايد و زماني هم شما مرده ايد ولي از مرگتان ، حيات مشهود است.

 

وي گفت: انسان بسيار زيادي بر روي زمين هستند كه برخي از آنها به راستي درست است كه زنده اند اما مرده اند و بسياري افراد نيز از اين دنيا رفته اند اما آثار انها در چندين قرن نيز باقي مي ماند .

 

وي ادامه داد: حضرت علي مي فرمايند: "مارستُ كلَ شيٍ فغلبتُهُ و مارسني الفقرُ فَغلبني اِن سَترتُهُ هلكَني و اِن اظهرتُهَ فضَحَني" من در زندگي در هر چه نارسايي است مبارزه كرده ام كه در همه انها پيروز شده ام الا مبارزه با فقر و در مبارزه با آن، غالب نشده ام.

 

ماموستا قادري گفت: قشر ضعيف و كم درآمد هم چنين است كه حتي حضرت علي(ع) مي فرمايد نتوانسته ام بر آن غالب شوم ، به راستي خدمت به اين قشر و ارائه خدمات به اين افراد، در پس از مرگ آنها نيز باقي خواهد ماند.

 

وي ادامه داد: اين موسسه با 18 نفر به عنوان خدمتگزار به مددجويان، در دو جهت ، خدمت رساني مطلوب به مردم و فعاليت و عمل انها به صورت فكري، موفق عمل كرده است كه توفيق معنوي آن بالاست و اميد است كه به موفقيت هاي بيشتر دست يابد.

 

وي در پايان با اشاره به طرح مبارزه با تكدي گري گفت: در سال گذشته اعلام كردم كه شهرستان پاوه در مبارزه با تكدي گري موفق عمل نموده است و اكنون كه شهر تبريز اين طرح را در زمان خود رسانه اي كرد شهرستان پاوه به عنوان دومين شهر بدون تكدي گري معرفي خواهد شد.

 

عضو موسسه خيريه صلاح الدين ايوبي نيز در سخناني با ارائه گزارش عملكردي از موسسه اظهار داشت: با آغاز كار موسسه در سال 1387 ، جنابعالي همواره اعضاي هيئت مديره را از راهنمايي هاي خود در اين مسير دريغ نورزيديد و براستي بيشتر از آنچه كه نياز به توجه بود به موسسه ما توجه كرديد كه جاي بسي تقدير و تشكر را دارد.

 

دكتر جهانگير ولدبيگي افزود: افراد موسسه همواره مديون زحمات ، توجه و محبت شما و اهتمام دادن شما به كار موسسه هستند كه جاي افتخار را براي ما دارد.

 

وي گفت: اكنون در هشتيمن سال از فعاليت موسسه قرار داريم كه در همان ابتدا شما بيان فرموديد كه كار بس مهمي در انتظار داريد در اين مدت هم واقعا فراز و نشيب زيادي را طي كرده ايم اما الحمد الله با نهايت عزت، به اين مرحله رسيده ايم و خوشبختانه نكته اي سياه در طول اين مدت بر موسسه وارد نشده است.

 

وي گفت: امروز 18 نفر روزانه در موسسه فعاليت دارند كه مخلصانه و بدون هيچ گونه چشم داشت مادي و با نهايت احترام به مددجويان ارائه خدمات مي نمايند.

 

وي ادامه داد: خيلي از افراد كمك هاي نقدي و غير نقدي اين موسسه را از جانب دولت مي دانند و فكر مي كنند كه اعضا به صورت ناعادلانه اين كمك ها را در بين افراد نيازمند تقسيم مي كنند.

 

وي با اظهار گلايه از سازمان بهزيستي اظهار داشت: اين سازمان تاكنون هيچ گونه كمكي را به اين موسسه روا نداشته است و گاها در برخي موارد نيز ، ما به اين سازمان كمك كرده ايم درحالي كه حداقل مي توانست بودجه اي را به عنوان خريد اثاثيه و ملزومات براي موسسه تعيين كند و ما نيز انتظاري نداشته ايم.

 

وي گفت: الحمد الله امروز اعتماد مردم نسبت به موسسه بيشتر مي شود كه آن هم نشانه اخلاص و صداقت است كه اگر اين اخلاص گرفته شود قطعا موسسه اي نيز در كار نخواهد بود.

 

وي افزود: اكنون اين موسسه 20 دانشجو در مقاطع مختلف تحصيلي 75 دانش آموز با فراهم نمودن تمامي امكانات آموزشي 26 نفر يتيم با اهداي هداياي نقدي به صورت ماهانه را در تحت پوشش قرار دارد و مجموع افراد تحت پوشش اين موسسه نيز با تشكيل كميته پذيرش، اكنون 300 خانوار مي باشند.

 

وي با بيان اينكه براي اين افراد هر 45 روز يك بار سبد كالايي شامل اقلام مواد غذايي در نظر گرفته مي شود گفت: در ماه مبارك رمضان نيز علاوه بر اهداي اين سبد كالا در دو مرحله، عيدي ماه مبارك رمضان نيز اهدا شد.

 

وي با اشاره به اينكه براي خانواده هاي تك نفره نيز ما مبالغي نقدي به صورت ماهانه در نظر گرفته ايم گفت: تمامي اين زحمات و كيفيت در توزيع كمك هاي نقدي و غير نقدي مرهون زحمات اعضاي هيئت مديره است كه با دقت لازم و كافي افراد را پالايش مي كنند.

 

وي با اشاره به كمك هاي موردي به افراد نيازمند خاطر نشان كرد: در سال گذشته براي 150 خانوار مبلغ 22 ميليون تومان را به صورت موردي تقسيم كرديم.

 

در كنار اين موارد همكاري با كميته امداد امام خميني كه به واقع زحمات زيادي را در كمك به افراد نيازمند متقبل مي شوند، تعطيل نشده است و روز به روز بر اين همكاري افزوده مي شود.

 

وي تصريح كرد: اهداي تسهيلات بانكي با هماهنگي به عمل آمده با بانك موسسه،به تعداد 200 نفر ، دريافت كمك هاي غير نقدي از جانب خيرين، اهداي كارت هديه 50 هزار توماني توسط پرسنل بيمارستان به افراد تحت پوشش موسسه در روز پرستار ، ديدار هيئت مديره موسسه با كارگران و معلمان در روز كارگر و معلم،  اهداي دو قطعه زمين توسط دو جوان براي موسسه ، ادامه طرح مساعدت براي مزدوجين در 11 مورد و فعاليت هاي اشتغالزايي با خريد امكانات لازم براي مدد جويان در مشاغل حرفه اي كه در نظر است يك مجتمع توليدي براي آنها راه اندازي شود از ديگر فعاليتهايي بوده است كه در اين موسسه انجام شده است.

 

وي گفت: مبارزه با تكدي گري از فعاليت هاي مهم ديگر موسسه در طول اين سالها بوده است كه بدون شك اين طرح بدون حمايت هاي لازم امام جمعه محترم پاوه امكان پذير نبود.

 

وي با بيان اينكه مبارزه با تكدي گري به خوبي در شهرستان جا گرفت افزود: ما بسيار خوشحاليم كه امروز شهرستان پاوه به عنوان دومين شهر بدون تكدي گري در كشور معرفي مي شود.

 

وي در پايان افزود: اكنون طرح مبارزه با تكدي گري در برخي شهرستان هاي ديگر آغاز شده است كه افتخاري است براي شهرستان پاوه كه امروز به عنوان دومين شهرستان بدون تكدي گري در كشور بعد از تبريز معرفي مي شود.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد