ماموستا مبارکشاهی:

با وحدت و اتحاد، مسلمانان دچار تشتت و اختلاف نمی شوند/آگاه یافتن از توطئه های دشمنان با اتحاد و همبستگی

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 295419|20:59 - 1395/09/20
نسخه چاپی
با وحدت و اتحاد، مسلمانان دچار تشتت و اختلاف نمی شوند/آگاه یافتن از توطئه های دشمنان با اتحاد و همبستگی
امام جمعه نودشه با بیان اینکه تنها رمز موفقیت دشمنان ، ایجاد اختلاف در بین مسلمانان است گفت: اگر ما در مقابل اهداف آنها متحد بوده، و حرمت همدیگر را بگیریم قطعا موفق خواهیم بود.

به گزارشهزار ماسوله، امام جمعه شهر نودشه در خصوص آغاز هفته وحدت در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: فاصله بین ۱۲ ربیع الأول، ولادت پیامبر بزرگوار اسلام(ص) بنا بر روایات أهل سنت تا ۱۷ ربیع الأول ولادت پیامبر بزرگوار اسلام(ص) بنا بر روایات موجود در اهل شیعه، هفته وحدت است که  از سوی امام خمینی ره ، به عنوان هفته وحدت نامکَذاری شده است .

 

ماموستا ملا احمد مبارکشاهی افزود: معرفی این هفته به عنوان هفته وحدت بدین دلیل بود، تا در این هفته نه تنها اختلافی در بین مردم به وجود نیاید، بلکه این هفته به عنوان وحدت و اتحاد بین تشیع و تسنن باشد که هرکدام نسبت به مقدسات همدیگر احترام بگذارند.

 

وی گفت: با وحدت و اتحاد است که مسلمانان و امت اسلامی دچار تشتت و اختلاف نمی شوند.

 

ماموستا مبارکشاهی با اشاره به تلاش ابرقدرتهای غربی،امریکا و انگلیس برای ایجاد اختلاف در بین مسلمانان بوسیله گروههای تکفیری چون داعش تاکید کرد: نیاز است که وحدت و همبستگی بیش از پیش در این هفته پررنگ تر باشد.

 

وی ادامه داد: چرا که ما باید اثبات کنیم در کنار همدیگر بوده و به دشمنان اعلام کنیم که ما آگاه به مسائل و برنامه های آنان هستیم و نشان دهیم که ملت ایران همواره آگاه و بابصیر است و با اتحاد با یکدیگر اعلام کنیم که می دانیم ابن توطئه ها توسط آنان برنامه ریزی می شود.

 

امام جمعه نودشه با بیان اینکه تنها رمز موفقیت دشمنان ، ایجاد اختلاف در بین مسلمانان است گفت: اگر ما در مقابل اهداف آنها متحد بوده، و حرمت همدیگر را بگیریم قطعا موفق خواهیم بود.

 

ماموستا مبارکشاهی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم تصریح داشت: چیزی که نه تنها در هفته وحدت بلکه باید در تمام روزها، به آن توجه داشت، اتحاد و همبستگی است، چرا که وحدت و اتحاد یک امری الهی است، و دستور قران است که در کنار هم وحدت را حفظ کنیم.

 

وی با بیان اینکه قطعا در هر جامعه ای اختلافاتی وجود دارد که نباید این اختلافات را به جنگ و خونریزی کشاند گفت: باید بر سر نقطه مشترکات و موارد مشترک در مقابل دشمنان تاکید کنیم و موفقیت خود را در این ببینیم که اتحاد را حفظ کرده و پشت سر مقام معظم رهبری حرکت کرده تا مملکت ما دچار اختلاف نشود.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه شعار وحدت ما باید عملی باشد خاطر نشان کرد: ما اکنون با وجود این توهینات به اسلام از جانب غربیان، به آن وحدت واقعی که مد نظر رهبری و امام است، نرسیده ایم.

 

وی افزود: دو عامل تبعیض و تعصب در جامعه همواره باعث ایجاد اختلاف می شود که باید هم اهل تشیع و اهل تسنن از این دو عامل در جهت اتحاد و همبستگی بیشتر، دوری گزینند.

 

وی در پایان گفت: تا زمانی که این دو عامل در جامعه باشد، به آن وحدت واقعی که مد نظر اسلام است نخواهیم رسید.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد