برگزاری مراسم رحلت پیامبر اعظم(ص) در پاوه

سرویس: اجتماعیکد خبر: 295357|17:26 - 1395/09/08
نسخه چاپی
برگزاری مراسم رحلت پیامبر اعظم(ص) در پاوه
مراسم سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) با حضور فرماندار، فرمانده سپاه ناحیه پاوه و برخی از مسئولین در سپاه ناحیه پاوه برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، مراسم سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) با حضور فرماندار، فرمانده سپاه ناحیه پاوه و برخی از مسئولین در سپاه ناحیه پاوه برگزار شد.

 

در این مراسم فرمانده سپاه ناحیه پاوه در خصوص سیره و سنت و فضائل پیامبر بزرگوار اسلام(ص) اظهار داشت: نبی مکرم اسلام(ص) زمانی، مردم را به سوی حق و عدالت دعوت کرد که در جهل و نادانی قرار داشتند و آنها را از بدبختی نجات داد.

 

سرهنگ سعید بهشتی راد افزود: اعراب آن زمان در جاهلیت کامل به سر می بردند به طوری که فرزندان خود را زنده به گور می کردند و زنان آنها در حامعه بی ارزش بودند.

 

وی گفت: پیامبر بزرگوار اسلام پس از مبعوث شدن، فرهنگ غلط این اعراب را حذف و دین اسلام را گسترش داد.

 

وی با بیان اینکه رحلت جانسوز رسول مکرم اسلام (ص) و شهادت جانگداز نوه بزرگوارش امام حسن مجتبی(ع) امروز مسلمانان را در غم فرو برده است گفت: آخرین پیغمبر الهی، اشرف مخلوقات عالمین حضرت محمد بن عبدالله(ص) پس از ۲۳ سال دعوت و مجاهدت و ابلاغ پیام الهی و پس از فراز و نشیب‌های فراوان در راه انجام رسالت بزرگ خویش، سرانجام در سال یازدهم هجری در روز بیست و هشتم ماه صفر بنا به روایت بیشتر علمای شیعه و دوازدهم ربیع‌الاول بنا به قول اکثر علمای اهل سنّت، در سن ۶۳ سالگی پس از ۱۴ روز بیماری و کسالت، رحلت فرمودند.

 

وی با اشاره به فضائل اخلاقی آن حضرت ادامه داد: باید در امتداد نیت و هدف پیامبر بزرگوار اسلام که نشر اسلام محبت و مهربانی است حرکت کرد.

 

در ادامه مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه پاوه نیز اظهار داشت: پیامبر رافت و مهربانی، بنیان‏گذار حکومت اسلامی و نخستین معصوم در دین مبین اسلام است که 23 سال به دعوت و مجاهدت و ابلاغ پیام الهی برای هدایت جامعه تلاش کرد.

 

حاج آقا غلامی افزود: پیامبر بزرگوار اسلام زمانی را از غار حرا پس از مبعوث شدن، پایین آمد و مردم را به دین خدا دعوت می کرد و با فراز و نشیب های زیاد که وی را ساحر خواندند، سیر نزولی را داشت.

 

وی افزود: پس از 23 سال زحمت و دعوت مردم به دین اسلام، تحول اساسی را در جامعه به وجود آورد که در این مرحله، با بالا رفتن از منبر ، صعود آن حضرت را رقم زد.

 

وی ادامه داد: در زمانی که اعراب جاهلی در جاهلیت و نادانی و بی فرهنگی به سر می بردند، پیامبر بزرگوار اسلام بنا به فرموده ای از امام علی (ع) در زمانی مبعوث شد که در بدترین شرایط ممکن همچون جنگ، خرافات، عدم حکومت و رعایت نکردن حقوق همدیگر بود.

 

وی تصریح کرد: اما پس از 23 سال زحمت و دعوت مردم به دین خدا، همان اعراب جاهلی، موهای سر آن حضرت را به عنوان تبرک برای خود نگه می داشتند، و این هم ناشی از تاثیر شگرف پیامبر بوده است.

 

وی خاطر نشان کرد: پیامبر در جامعه ای پرورش می داد که مار را پرورش می دادند.

 

وی با بیان اینکه پیامبر ختمی مرتبت، به کمال رساننده رحمت و محبت و نفی کننده جاهلیت و خشونت به تمام معنا بود گفت: رسول خدا (ص) در هدایت مردمان و در مدیریت آنان بیش از هر چیز از رحمت و محبت بهره می گرفت.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه پاوه در ادامه به ارائه سخنانی در خصوص روشهای تغییر و تحول حضرت محمد(ص) در جامعه و سیره و سنّت و کمالات و فضایل آن حضرت پرداخت.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد