مراسم احیای شب 27 ماه رمضان در پاوه؛

فضای معنوی احیای شب های قدر در شهر هزارماسوله+تصاویر

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 294554|23:13 - 1395/04/12
نسخه چاپی
فضای معنوی احیای شب های قدر در شهر هزارماسوله+تصاویر
شب های قدر ماه مبارك رمضان بعنوان يكي از شبهاي احیا در مساجد شهرستان پاوه با تهجد و بيداري اقشار مختلف مردم همراه است.

به گزارشهزار ماسوله، مومنان شب زنده دار در شهرستان پاوه شب های قدر ماه مبارک رمضان را، با خوف از کردار خویش و امید به بخشش خداوند به صبح می رسانند.


در اين شب های مبارك خداجویان با حضور منسجم خود، از نیمه شب تا به سحر به دعا و استغفار می پردازند.


بنا بر احادیث نبوی، شب قدر در یکی از ده شب پایانی ماه رمضان واقع شده است که البته اغلب، شب بیست و هفتم را شب قدر می‌دانند و در آن شب بیش از سایر شبها به دعا و تضرع و شب‌زنده‌داری و راز و نیاز با معبود خود می پردازند.


با نگاهی به حضور پررنگ تعداد نوجوانان و جوانان شهرستان پاوه در آیین پر فیض شب های قدر جلوه ای خاص به مساجد اين شهرستان را می توان نگاه کرد.
 

شب 27 ماه رمضان متفاوت تر از بقیه شب های قدر با حضور چشم گیر مردم و جوانان و با تهجد و راز و نیاز با خداوند همراه و این مومنان شب را با زنده داری به پایان رساندند.

 

در اين شب مبارك رمضان ، مساجد پاوه ، همچون مسجد قبا و صلاح الدین ایوبی مملو از نمازگزاران و خداجويان همراه بود، به طوری که مسجد قبا با حضور بیش از 600 نفری خداجویان از مردان و زنان ، فضاي خالي در مسجد باقي نمانده بود.

 

یکی از این شب زنده داران در مساجد در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار کرد:رمضان از دیرباز، حال و هوای ویژه‌ای را برای مردم اورامانات به ارمغان آورده است خصوصا شب های قدر ما شاهد حضور گرم مومنان در مساجد هستیم.

 

وی افزود: حضور جوانان و نوجوانان در این شب های پر فیض قدر، با جلوه خاص خود، پیشی گرفتن شب زنده داران را نسبت به همدیگر در تقرب به باری تعالی و بخشش از جانب خداوند را نشان می دهد.

 

یکی دیگر از شب زنده داران اظهار می کرد: در این شب های قدرمومنان به خواندن قرآن، به اميد بخشش از طرف خداوند و نصيب شدن از خير و بركت و فضيلتهاي معنوي اين شب مشغول می شوند.

 

وی می گفت: ماه رمضان و شب های قدر فرصتی است برای ما که به توبه و استغفار نزد پروردگار بپردازیم چرا که شاید عمر ما تا رمضان سال بعد ادامه نیابد، پس از فرصت معنوی این شب های قدر استفاده خواهیم کرد.

 

با رفتن به مساجد سطح شهر ، حاضرين در مسجد را مشاهده می کردیم که به تلاوت قرآن می پرداختند و افراد مسن نيز با حضور خود ، گوش دادن به تلاوت قران را بهتر از نشستن در منازل ترجيح دادند.


خواندن نمازصلاة التسبيحكه هر ركعت آن پانزده دقيقه طول مي كشد در مراسم پایانی این شب های رحمتو بعد از اتمام اين نماز با نزديك شدن به ساعات آغازين سحر هر كدام به تهجد در اين شب مبارك و سپري نمودن آن تا سحر و اظهار خرسندي و مودت در كنار هم بودن ،اینگونه با نوای تسبیح پروردگار ، مومنین شب قدر را احیاءنمودند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد