امام جمعه پاوه: نمازهای جمعه، جماعت و تراویح در 85 مسجد پاوه اقامه می شود

سرویس: اجتماعیکد خبر: 294504|17:17 - 1395/04/01
نسخه چاپی
امام جمعه پاوه: نمازهای جمعه، جماعت و تراویح در 85 مسجد پاوه اقامه می شود
امام جمعه پاوه گفت: این شهرستان با جمعیت 60 هزار نفر 92 مسجد دارد که در 85 مسجد آن نمازهای جمعه، جماعت و تراویح با حضور پرشور مردم اقامه می شود.

به گزارشهزار ماسوله، ماموستا ملا قادر قادری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه یکی از نعمت هایی که خداوند به مردم و شهر پاوه داده کثرت مساجد است، افزود: در این شهر که 25 هزار نفر جمعیت دارد در ماه مبارک رمضان در 23 مسجد از 24 مسجد شهر مردم نماز تراویح را در شب ها با شور و شوق وصف ناپذیری اقامه می کنند که این امر باعث شده نور رحمت و برکت بر شهر ودیار ما حاکم شود.


وی با اشاره به حضور گسترده مردم و به ویژه جوانان در مساجد گفت: همین حضور موجب امنیت در منطقه، کاهش گناه و تخلفات قانونی شده است.


وی رمضان را موجب خیر و برکت دانست و افزود: روزه روزهای رمضان و حفط بازار و خیابان و کوچه ها از طرف مردم متدین و حضور آنها و بخصوص جوانان در شب ها در مساجد پاوه، باعث امنیت اجتماعی شده و امنیت اجتماعی و امنیت فیزیکی شهرستان امروز دو نعمتی است که ما باید از آنها حفاظت کنیم.


امام جمعه پاوه اظهار کرد: امیدوارم ما به عنوان روحانیان در امر حفظ امنیت اجتماعی و مسوولان بطور مشترک در حفظ امنیت اجتماعی و فیزیکی با تمام توان تلاش کنیم تا مردم در سایه امنیت، حکمت و نور و در سایه رحمت پروردگار شبها و روزهای خوبی خود را سپری کنند.


ماموستا قادری افزود: به مردم آفرین می گویم که امسال با وجود طولانی ترین روزهای سال روزه خود را با عشق وعلاقه می گیرند و مهمتر از آن که حضور گسترده آنان در شبها در مساجد و ادای نماز تراویح است.


تراویح لغتی عربی است و به نمازهایی اطلاق می‌شود که اهل سنت در شب‌های ماه رمضان پس از نماز عشاء به جماعت می‌خوانند.


در بین اهل سنت رسم است که هر شب یک جزء قرآن را در این نمازها تلاوت کنند تا در پایان ماه رمضان، قرآن ختم شود.


نماز تراویح 20 رکعت است اما پس از هر دو رکعت سلام داده می‌شود، که پس از هر چهار رکعت استراحت (ترویحه) انجام می‌شود و از این ‌رو آن را نماز تراویح می‌نامند. ترویحه، وقفه کوتاهی است که از آن برای خواندن دعا یا اذکار استفاده می‌شود.
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد