پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله20:37 - 1392/07/26

نماز عيد سعيد قربان

امام جمعه پاوه گفت: ايراني بودن شناسنامه و هويت ماست و وحدت و همراهي با نظام مهمترين راهبرد ما در اين برهه از زمان براي تقويت هرچه بيشتر نظام مقدس جمهوري اسلامي است.

به گزارش هزار ماسوله ماموستا ملا "قادر قادري" در خطبه هاي  نماز عيد سعيد قربان كه با حضور گسترده مردم در مسجد قبا برگزار شد، هماهنگي در اقامه نماز را موجب وحدت هر چه بيشتر مسلمانان عنوان كرد.
وي افزود: اين وحدت و هماهنگي نشان دهنده عقلانيت و همراهي با نظام و تقويت بيشتر آن است و غير از اين عمل كردن الگوي تفرقه و همراهي با دشمنان است كه نه به مصلحت دين است نه دنيا و نه آخرت مسلمانان و نه امنيت موجود زيرا كه ما امنيت و آرامش خود را مديون وحدت و همراهي با مسوولان و نظام اسلامي هستيم.
امام جمعه پاوه در ادامه به تشريح و تبيين دو مقوله اميد و ياس در جامعه پرداخت و با اشاره به اوضاع كنوني جهان اسلام و مسلمانان گفت: اقامه نماز عيد در كشور كمونيست چين توسط مسلمانان آن كشور در آرامش و اقامه نماز عيد در قدس شريف در ميان رعب و وحشت ناشي از حضور صهيونيست ها و محاصره مسجد الاقصي مصداق بارز اين دو مقوله است.
قادري تاكيد كرد: دين اسلام با توجه به تمامي توطئه ها و فشارهايي كه عليه آن وارد مي شود مورد توجه همگان است و اينك شاهد رشد و شكوفايي آن در جهان هستيم كه اين مايه اميدواري است.
وي افزود: در مقابل ما هر روز شاهد كشتار متعدد انسان ها بويژه مسلمانان در نقاط مختلف جهان بخصوص خاورميانه و كشورهاي مسلمان هستيم كه از طريق انتحار، انفجار و ترور قتل عام مي شوند كه اين اقدامات تنها براي مقابله با اسلامگرايي است.
امام جمعه پاوه در بخش ديگري از خطبه هاي نماز عيد قربان هر يك از اعياد اسلامي را حامل پيامي براي مسلمانان و بشريت دانست و گفت: مهمترين پيام عيد قربان ايثار، فداكاري، گذشت، وحدت، اطاعت فرزند از والدين و در نهايت اطاعت فرمان پروردگار توسط بندگان است.
قادري پيام ديگر اين اعياد را رفع كينه و دشمني و ناراحتي و نيز بجاي آوردن صله رحم دانست و بر انجام آنها تاكيد كرد و يادآور شد: توجه به فقرا و نيازمندان در توزيع گوشت قرباني بايد مورد توجه همگان قرار گيرد.