پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله20:58 - 1392/07/23

فرماندار پاوه: شهرداري ها بطور جدي از ساخت و سازهاي غيرقانوني جلوگيري كنند

فرماندار پاوه گفت: شهرداري ها و دهياري ها به صورت جدي از ساخت و سازهاي فاقد پروانه و آيين نامه 2800 زلزله جلوگيري كنند.

هزار ماسوله به نقل از فرمانداري پاوه "حسين خدرويسي" در جلسه ستاد حوادث غيرمترقبه، با اشاره به ساخت و سازهاي بي رويه با طبقات زياد و بيش از حد معمول در پاوه افزود: بايد تعداد طبقات احداثي طوري باشد كه به هنگام وقوع حوادث غيرمترقبه از جمله زلزله، خدمت رساني را غيرممكن و يا با مشكل مواجه نكند.
وي با بيان اينكه از سال 84 تاكنون يك هزار و 900 واحد مسكوني روستايي در پاوه مقاوم سازي شده گفت: اين شهرستان از اين حيث رتبه اول استان كرمانشاه را داراست.
وي گفت: امسال نيز مقاوم سازي 300 واحد مسكوني روستايي سهميه شهرستان پاوه است كه تاكنون صاحبان 150واحد براي عقد قرارداد و دريافت تسهيلات به بانك معرفي شده اند.
فرماندار پاوه، مهمترين برنامه هاي ستاد حوادث غيرمترقبه اين شهرستان را در هفته كاهش بلاياي طبيعي، اجراي مانور امداد و نجات جاده اي، مانور ايمني و زلزله در مدارس، آموزش عمومي و اختصاصي مردم و كاركنان ادارات، تهيه تراكت و دفترك آموزشي در سطح شهر و روستا، توسعه و ترويج فرهنگ بيمه در ميان عموم مردم، ترويج و توسعه فرهنگ مقاوم سازي واحدهاي مسكوني و سنجش ميزان آمادگي اعضاي ستاد بحران شهرستان براي مقابله با حوادث و بلاياي طبيعي عنوان كرد.