پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله12:39 - 1392/05/14
با تلاش پزشكان خير كرمانشاهي:

حال دست سوخته سحر خوب است

هزار ماسوله: رئیس بیمارستان امام سجاد(ع) کرمانشاه، با اشاره به موفقیت آمیز بودن عمل دختر بچه ای که دستش به علت سوختگی دچار چسبندگی شده بود، گفت: حال عمومی وی خوب است و دستش کامل باز شده است.

به گزارش هزار ماسوله به نقل از ايسنا: دکتر عبداله ذوالفقاری اظهار داشت: این عمل روز گذشته  با کمک تیم پزشکی متشکل از یک جراح عمومی، یک ارتوپد، یک متخصص مغز و اعصاب و یک متخصص جراحی پوست انجام شد و حدود 2.5 ساعت به طول انجامید.
 
وی افزود: در این عمل دست دختر بچه کاملا باز و مفصل آرنج وی که بی تحرک بود کاملا باز شده است.
 
 به گفته این عضو تیم جراحی، این عمل موفقیت آمیز بوده و وضعیت عمومی بیمار خوب است و در حال حاضر در بخش بستری می باشد.
 
ذوالفقاری با بیان اینکه این دختربچه تا کنون چند بار تحت عمل جراحی قرار گرفته بود که هیچکدام رضایت بخش نبودند، تاکید کرد: در حالیکه این بار هم بیمار از عمل خود مایوس بود، اما نتیجه مطلوبی حاصل و مشکل دست وی رفع شد.
 
وی معتقد است این آخرین عمل مورد نیاز برای دست سوخته این دختر است و تنها یک عمل لیزر برای صاف کردن پوست وی ضروری به نظر می رسد.
 
رئیس بیمارستان امام سجاد(ع) کرمانشاه تصریح کرد: 10 روز بعد از عمل وضعیت بیمار عادی می شود و می تواند به فعالیت های روزمره خود بپردازد.
 
این پزشک متخصص خاطرنشان کرد: از آنجاییکه بیمار و خانواده وی ساکن روستا هستند و امکان رفت و آمد و رعایت برخی موازین بهداشتی لازم در روستا وجود ندارد، قرار است تا یک هفته دیگر در بیمارستان بستری بماند.
 
ذوالفقاری یادآوری کرد: هزینه بستری را بیمارستان تقبل کرده است.
 
وی  همچنین از تدارک جشنی برای بهبودی این دختربچه با حضور جمعی از مسئولین خبر داد و گفت: برآنیم به مناسبت عید سعید فطر و بهبودی این نوجوان جشنی در بیمارستان یا یکی از سالن های شهر ترتیب دهیم تا همه پزشکان و مراکز درمانی برای پرداخت زکات و خمس علم خود و کمک رایگان به بیماران نیازمند ترغیب شوند.
 
به گزارش ایسنا، این دختر بچه که ساکن یکی از روستاهای کرمانشاه می باشد، حدود هشت سال پیش در اثر سوختگی با آب جوش کتری دچار معلولیت شد و بدلیل مشکلات مالی، پدر و مادر او نتوانستند زمینه درمان او را فراهم کنند و تاکنون با دست چسبیده کارهای روزمره خود را انجام می داد.
 
 
 طی این چند مدت و با کمک پزشکان خیر و کمک های مردمی، دست این دختر بچه چندباری تحت عمل جراحی قرار گرفت، اما از آنجاییکه برای بهبودی کامل و جدا شدن دست وی چندین عمل مورد نیاز بود، هنوز دستش از ناحیه آرنج دچار چسبندگی بود.
 
 
در جراحی اخیر تیمی از پزشکان استان کرمانشاه بدون دریافت هزینه های عمل و بیمارستان، دست این دختر بچه را عمل کردند تا چسبندگی آن رفع و محدودیت حرکتی وی مرتفع شود.