پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله15:21 - 1401/09/04
ماموستا قادری:

مسئولان جمهوری اسلامی از مردم جوانرود دلجویی کنند/تسلیت به خانواده های داغدار جوانرود

امام جمعه پاوه گفت: ماموستا قادری ضمن تسلیت درگذشت و زخمی شدن چند نفر در وقایع هفته گذشته جوانرود گفت: مردم جوانرود در طول 43 سال انقلاب اسلامی مردمی دلسوز که همراه با انقلاب بوده و 344 شهید تقدیم انقلاب کرده و 800 نفر جانباز دارند لذا مسئولان جمهوری اسلامی لازم است از انها دلجویی کنند.

به گزارش هزارماسوله ،امام جمعه پاوه در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به آیه ای از قرآن کریم اظهار داشت: اقوام و ملتهای پیشین، همیشه در شادی و یا همیشه در مصیبت نبوده اند، همچنانکه در زمان پیامبر اسلام(ص) روزی در جنگ بدر پیروز و روز دیگری در غزوه احد شکست خورده اند، زندگی ما هم چنین است روزی به نفع ماست و روزی به ضرر، اما در هر دو حالت باید شاکر و صابر باشیم. 

 

ماموستا ملا قادر قادری گفت: در عصری که هستیم عجیب و غریب است در شبانه روز انسان متدین به ضد دین و انسان ارام به اهل خشونت تغییر می کند به طوری که امواج انسان را تغییر می دهند و در این عصر حاضر انسان با تاثیرپذیری از این امواج بیشتر به سمت اتحراف و خشونت می روند.

 

 وی گفت: یک دانشمند امریکایی سه دهه پیش دنیا را تحت تاثیر سه موج معرفی کرده است که موج سوم آن بعد از سالهای 2 هزار میلادی است و تحت عنوان موج الکترونیک معرفی شده است. 

 

امام جمعه پاوه ادامه داد: امروز این موج سوم در بین نسل جوانان حاکم و متأسفانه خیلی هم ضربه وارد کرده است، در غرب حکومت ها ، نسل جوان را بسوی کار خود هدایت کرده اند اما ما جوانان را ازاد گداشته ایم تا تحت تأثیر فضاهای رسانه ای موج سوم حرکت کنند. 

 

ماموستا قادری با اشاره به حدیثی از رسول گرامی اسلام گفت: پیامبر می فرماید بعد از من روزگاری پیش می اید که در آن ایام دفاع از دین به اندازه گرفتن آتش در دست ، سخت و دشوار است . 

 

ماموستا قادری ضمن تسلیت درگذشت و زخمی شدن چند نفر در وقایع هفته گذشته جوانرود گفت: مردم جوانرود در طول 43 سال انقلاب اسلامی مردمی دلسوز که همراه با انقلاب بوده و 344 شهید تقدیم انقلاب کرده و 800 نفر جانباز دارند لذا مسئولان جمهوری اسلامی لازم است از انها دلجویی کنند.

 

 وی ادامه داد: نباید حرکت چند نفر را به نام همه مردم بنویسیم چرا که آنها مردمی همراه و همگام با نظام بوده و هستند لذا لازم است مسئولان محترم جمهوری اسلامی از مردم شریف جوانرود دلجویی کنند.

 

 ماموستا قادری تصریح کرد: در طول ده جمعه گذشته همواره سخن و حرف من این بوده است که انتقاد و اعتراض مدنی مانعی ندارد اما تخریب کشتن و فحاشی و توهین کردن نه دین اجازه می دهد و نه بلحاظ فرهنگی پذیرفته است.

 

 امام جمعه پاوه در خصوص هفته بسیج این هفته را تبریک و از حضور و زحمت آنها تشکر کرد و گفت: بسیج ۴۳ سال است در خدمت ایران و ملت شریف و حافظ امنیت است و حق بر گردن همه دارد توصیه به این عزیزان بسیج این است هوشیار و بصیر و صابر باشند و به هیاهوی مخالفان علیه بسیج دلسرد و خسته نشوند.