پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله18:38 - 1401/05/24
دادستان پاوه ؛

پرونده حادثه مرگبار انفجار منزل مسکونی در نوسود همچنان در مرحله بررسی فنی است

نوید صحرایی ؛ کارشناس رسمی دادگستری در رشته اسلحه و مهمات و مواد منفجره، ضمن بررسی دقیق تمامی جوانب، به صراحت وقوع انفجار ناشی از وجود شیء یا مواد منفجره در محل حادثه را مردود اعلام نموده است.

به گزارش هزارماسوله ،دادستان پاوه به خبرنگار ما گفت: پرونده ی حادثه ی اسفناک انفجار منزل مسکونی در نوسود همچنان در مرحله ی بررسی فنی و تخصصی کارشناسی قرار دارد و پس از وصول نظریه هیأت کارشناسان رسمی دادگستری جهت تعیین علل و عوامل دخیل در وقوع این انفجار و نیز تعیین مقصرین آن، تصمیمات قضایی لازم اتخاذ خواهد گردید.

 

وی افزود :البته هنوز نظریه پزشکی قانونی در خصوص تعیین علت فوت متوفیان و نوع و میزان صدمات بدنی وارده به مصدومین هم واصل نشده است و طی مکاتبه با این مرجع دستورات لازم جهت تسریع در صدور آن صادر شده است.

 

صحرایی تصریح کرد و گفت : کارشناس رسمی دادگستری در رشته اسلحه و مهمات و مواد منفجره، ضمن بررسی دقیق تمامی جوانب، به صراحت وقوع انفجار ناشی از وجود شیء یا مواد منفجره در محل حادثه را مردود اعلام نموده است.

 

وی گفت : به لحاظ ابعاد اجتماعی حادثه ی مذکور و حساسیت های ایجاد شده نسبت به آن، در هر مرحله، روند قضایی پرونده اطلاع رسانی خواهد شد و به خانواده متوفیان و مصدومین و آحاد مردم شریف شهرستان این اطمینان داده می شود که با مشخص شدن علت وقوع حادثه و تعیین مقصرین، عدالت اجرا و احقاق حق خواهد گردید.

گفتنی است صبح روز پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ در شهر مرزی نوسود نشت گاز منجر به انفجاری وحشتناک شد که در آن سه طبقه یک منزل مسکونی فرو ریخت و متاسفانه ۶ عضو یک خانواده جانباختن و ۲ نفر دیگر بشدت مصدوم و در مراکز درمانی بستری شدند.