پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله22:18 - 1401/05/05

بزودی استار فاز اول طرح نهضت ملی مسکن با ۹۶ واحد در پاوه زده می شود

فرماندار پاوه در جلسه شورای مسکن شهرستان پاوه گفت: در طرح نهضت ملی مسکن در شهر پاوه سه قطعه زمین جهت پروژه‌ی ۹۶ واحدی به بنیاد مسکن واگذار شده است.

به گزارش هزارماسوله ،فرماندار پاوه گفت: ما از لحاظ طرح ملی مسکن از خیلی از شهرستانها عقب هستیم چون خیلی که در جلسه‌ی شورای مسکن متوجه شده ایم که پروژه‌هارا شروع کرده‌اند و پیشرفت فیزیکی مناسبی هم دارند اما در شهرستان ما هنوز وارد آن موضوع نشده ایم و یکی از دلایل آن در پروژه‌ی شش ماه قبل که زمین و پیمانکار آن نیز مشخص شده،تعداد متقاضیان هزینه‌ی اولیه آن که ۴۰ میلیون تومان است تنها ۶۰ نفر بوده اند و به همین دلیل تا کنون این پروژه در شهرستان استارت نخورده است

 

دکتر اردشیر رستمی افزود: ما درشهرستان پاوه هم شهرپاوه را داریم،هم باینگان،هم بانه‌وره،هم نوسود و هم نودشه که هرکدام از این ها در بحث نهضت ملی مسکن نیاز به تامین زمین مشخص و پروژه‌ی مشخص دارند.

 

وی گفت: در شهر پاوه سه قطه زمین جهت پروژه‌ی ۹۶ واحدی به بنیاد مسکن واگذار نموده شده،آماده سازی انجام گرفته،پیمانگار مشخص شده،کارگاه تشکیل شده،اینها هرکدام در سه گروه و هر گروه ۳۲ واحد تعریف شده است و دو قطعه زمین دیگر حدودا ۱۰ هکتار که نیاز به هزینه‌های آماده سازی بالایی دارد در فاز دو قرار گرفته اند و این ۹۶ واحد باید در اختیار واجد شرایطینی که توان پرداخت اقساط را داشته باشند قرار بگیرد.

 

رستمی ادامه داد: امروز اکثر اعتراض‌ها بدین منظور است که تعداد زیادی از افراد ثبت نام شده اند و اسم آنها نوشته شده اما توان پرداخت اقساط و هیزنه هارا ندارند،و یا به فرض مثال مبلغ اولیه را پرداخت نموده اند و خود را صاحب خانه میدانند.ما میخواهیم مقداری با چشم و گوش بازتر،خردمندانه تر،حکیمانه تر و عاقلانه تر به موضوع نگاه کنیم که در بین راه در تله طرح ملی مسکن گرفتار نشویم.

 

فرماندار پاوه افزود: ما در کل شهرستان پاوه دارای توپوگرافی کوهستانی و خشن هستیم اما در خود شهر پاوه بابت تامین زمین مورد نیاز طرح ملی مسکن مشکلی نداریم و تمامی امکانات موردنظر برای آن تعریف شده است

 

وی گفت: در شهر نودشه زمینی به مساحت ۳۲ هزار متر مربع دارای سند تک برگ و آماده‌ی واگذاری به بنیاد مسکن می باشد که انشاالله باید هرچه زودتر بحث انتقال آن باید صورت بگیرد و با توجه به توپوگرافی شهر نودشه هزینه‌ی اماده سازی آن میتواند بسیار زیاد باشد.

 

رستمی اضافه کرد: درشهربانه‌وره و نوسود هرکدام ۴ قطعه زمین(حدودا ۲۰ هکتار) از منابع طبیعی تهیه شده و درحال واگذاری اسناد آن به سازمان نهضت ملی مسکن هستیم.

 

وی خاطر نشان کرد:ک در باینگان امکان تعیین زمین وجود ندارد اما ۳۰ نفر متقاضی داریم که از این ۳۰ نفر فقط ۳ نفر تکمیل پرونده کرده اند.

 

رستمی در پایان گفت: علی ایالحال در شهرستان در حوزه‌ی تهیه‌ی زمین قدمهای خوبی برداشته شده اما در ارتباط با بحث آغاز عملیات اجرایی نیاز است که این پروژه‌ی ۹۶ واحدی ما استارت بخورد و بقیه‌ی شهرها که با مشکل انتقال زمین و نرسیدن افراد متفاضی به حد نساب و سایر موارد جزئی مواجه هستیم انشاالله در کمترین زمان ممکن انجام بپذیرد تا تعهدات دولت مردمی آقای رئیسی وصول شود.