پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله11:37 - 1401/05/02

رفع نواقص تجهیزات اتاق پیش‌سرد کشتارگاه سنتی دام شهرداری

شهردار پاوه از رفع نواقص تجهیزات اتاق پیش‌سرد کشتارگاه سنتی دام شهرداری در راستای ارتقای سطح بهداشتی کشتارگاه و تأمین سلامت و امنیت غذایی شهروندان خبر داد.

به گزارش هزارماسوله ،مهندس مرادی شهردار پاوه به خبرنگار ما گفت:  با توجه به ضرورت سرد کردن گوشت بعد از ذبح دام در کشتارگاه و قبل از عرضه به بازار مصرف به منظور پیشگیری از بیماریهای احتمالی مانند تب کریمه کنگو، افزایش کیفیت گوشت و جلوگیری از فاسد شدن آن، وجود اتاق پیش سرد در کشتارگاه ضروری است.

 

شهردار پاوه ادامه داد: اتاق پیش‌سرد دارای تجهیزات مختلفی برای خنک‌سازی است که این تجهیزات پیش‌سرد کشتارگاه پاوه دارای نواقصی بود که رفع این نواقص حسب اهمیت موضوع و در راستای تأمین سلامت و امنیت غذایی شهروندان در دستور کار شهرداری قرار گرفت و با صرف اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیون ریال انجام پذیرفت و اکنون امکان نگهداری لاشه‌های استحصالی قبل از عرضه به بازار مصرف در سالن پیش‌سرد کشتارگاه در دمای مناسب فراهم شده است.

مهندس مرادی عرضه گوشت به صورت سرد را گام بزرگی در تأمین سلامت شهروندان گرامی عنوان کرد و از همکاری اعضای محترم شورای اسلامی شهر در این راستا تشکر و قدردانی نمود.