پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله17:48 - 1401/04/06
به مناسبت هفته قوه قضاییه:

گزارش عملکرد اداره ثبت اسناد و املاک پاوه در سال ۱۴۰۰/پاوه در صدر صدور سند تک برگ در اورامانات

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان پاوه با تبریک هفته قوه قضاییه و گرامیداشت سالروز شهادت دکتر بهشتی و یاران باوفایش عملکرد اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان پاوه را به شرح ذیل اعلام نمود

به گزارش هزارماسوله ،رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما ضمن تبریک هفته قوه قضاییه و گرامیداشت سالروز شهادت دکتر بهشتی و یاران باوفایش اظهار داشت: از دیرباز موضوع املاک و حق مالکیت یکی از مسائل مهمی بوده که همواره افراد جامعه با آن سروکار داشته اند و ثبت مراودات حقوقی و احوال شخصیه مانند ازدواج و طلاق جهت حفظ نظم از ضروریات جامعه بوده که سازمان ثبت اسناد و املاک متولی آن میباشد.

وی افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک در تثبیت مالکیت اشخاص و ثبت معاملات موضوع عقود و ایقاعات اشخاص،جلوگیری از بروز دعاوی همکاری تنگاتنگ با محاکم محترم دادگستری داشته است.

غفوری ادامه داد: ایجاد نظم در روابط حقوقی اشخاص، توسعه و رونق اقتصادی کشور و در یک کلام تضمین و تامین بهداشت حقوق روانی جامعه از مهمترین جلوهای بارز خدمات رسانی ثبت اسناد و املاک می باشد.

وی ادامه داد و افزود: بیشترین آمار صدور سند تک برگ در شهرستان های اورامانات مربوط به شهرستان پاوه بوده و با لحاظ قرار گرفتن محدوده فعلی حوزه ثبتی این شهرستان در کل استان در رده ششم بوده که نظر به موقعیت جغرافیایی و جمعیت شهرستان پاوه بسیار حائز اهمیت و حکایت از اهتمام مردم به دریافت سند و اقدام اداره ثبت به جهت تثبیت مالکیت اشخاص و صدور سند مالکیت در این شهرستان میباشد.

غفوری ضمن اشاره به نگاه ویژه اداره ثبت در حفظ و صیانت در ثبت اموال عمومی و جلوگیری از تضییع حق نهادهای حاکمیتی و حکومتی از جمله منابع طبیعی، آموزش و پرورش، شهرداری و سایر ارگانهای دولتی همواره کمک حال آنها بوده که در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۱۰ فقره سند تک برگ ارگانهای دولتی در تایید این امر بوده است.

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک پاوه ادامه داد: تعداد اسناد تک برگ صادر شده سال گذشته ۲۲۰۰ فقره که از لحاظ کمیت نسبت به سالیان گذشته بی سابقه میباشد.

وی ضمن اشاره به اینکه در طول سال گذشته بیش از ۵۰۰ فقره مکاتبه در خصوص بازداشت اسناد از طریق محاکم قضایی و تعزیرات حکومتی و تعدا ۳۷۰ رفع بازداشت در همین مدت به اداره ثبت پاوه واصل گردیده است.

غفوری خدمات انجام شده در دفاتر اسناد رسمی در پاوه را بالغ بر ۱۰۲۱۱ فقره انواع اسناد قطعی ذکر کرد و افزود: بالغ بر ۷۵ میلیارد تومان تسهیلات در قالب اسناد رهنی توسط بانک های سطح شهرستان پرداخت که نشان از اهمیت سند رسمی در توسعه شهرستان دارد.

وی به آمار دفاتر ازدواج و طلاق اشاره کرد و افزود: در حوزه دفاتر ازدواج و طلاق در حوزه شهرستان در سال ۱۴۰۰ تعداد ۶۱۵ فقره ازدواج و تعداد ۲۱۹ فقره طلاق به ثبت رسیده است با بیان اینکه بیش از ۴۰ نوبت بازرسی های دوره ای از دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق حوزه تابعه نیز عمل آمده که موضوع به جهت نظارت اداره ثبت در تنظیم صحیح اسناد اعم از رسمی و ازدواج و طلاق مورد اقدام قرار گرفته است.

غفوری در پایان از تلاش کلیه همکاران و مجموعه واحد ثبتی با توجه به حجم زیاد کار که همواره تکریم مراجعین سرلوحه کار آنها بوده تشکر و قدردانی نمود.