پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله09:36 - 1401/03/19

کاروان خادمین رضوی در پاوه حضور پیدا کرد

کاروان زیر سایه خورشید یا کاروان خادمین رضوی عصر امروز وارد شهرستان پاوه شد.

به گزارش هزارماسوله ،این کاروان با حضور در یادمان شهدای پاوه مورد استقبال مردم و مسئولان قرارگرفت و در ادامه به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند.

در این مراسم امام جمعه پاوه در سخنانی اظهار کرد: ما اهل سنت و جماعت بخصوص پیروان امام شافعی (علیه‌الرحمه) که خود از اهل‌بیت و هاشمی بوده، محبت و احترام به اهل‌بیت را جزو لاینفک دین می‌دانیم و اسامی اهل‌بیت را در خانواده‌های خود جزو برکات تلقی کرده‌ایم و می‌کنیم.

 

ماموستا ملا قادر قادری افزود:پیامبر بزرگوار اسلام (ص) می‌فرمایند: «أُخلُفوني في اهل‌بیتي» بعد از من اهل‌بیتم را به‌عنوان جانشینان من احترام و تکریم و از آنان دفاع کنید.

 

وی گفت: امام بزرگوار ما شافعی می‌فرماید: «یا اهل‌بیت رسول‌الله حبکمُ فرضٌ من اللهِ في القُرآنِ انزلَ یَکفیکُم مِنْ عظیم الفخر أنَّکمُ من لم یُصلِّ عَلیکم لا صلاةَ لَهُ» ای اهل‌بیت رسول خدا (ص) محبت شما بر گردن امت رسول‌الله (ص) فرض است همچنان که قرآن کریم براین اصل تصریح فرموده است. اگر کسی که پیرو مذهب امام شافعی است در نمازش نگوید اللهم صل علی محمد و علی آله یعنی بعد از محمد (ص) آل بیت را ذکر نکند و آله نگوید نماز وی باطل است.

 

وی ادامه داد: اضافه بر این اصل؛ مرد عارف و بزرگوار پرچم‌دار طریقت عرفانی نقشبندیه به نام مولانا خالد کورد شهرزوری در سال ۱۲۲۲ هجری قمری، ۲۲۱ سال پیش از سلیمانیۀ عراق قصد زیارت شیخ عبدالله دهلی را در هندوستان کرده و یک سال در راه بوده تا به دهلی رسیده و یک سال هم در خدمت شیخ عبدالله تلمذ کرده و یک سال برگشته مجموعاً ۳ سال از سلیمانیه دور بوده است.

 

ماموستا قادری افزود: این بزرگوار درراه حرکت به دهلی از طریق بوکان و زنجان و قزوین و ری به مشهد می‌رسد و به زیارت امام هشتم (ع) می‌رود وقتی بارگاه را می‌بیند دچار حالات عرفانی می‌شود و حدود ۶۰ بیت شعر می‌سراید و با این بیت شروع می‌کند: این بارگاه کیست و سپس ادامه می‌دهد

 

این بارگاه قافله‌سالار اولیاست ...این خوابگاه نور دو چشم پیامبر است

 

این روضه رضاست که «فرزند کاظم است» ... سیراب نوگلی زگلستان «جعفر است»

 

مولانا خالد زمانی که بعد از زیارت مشهد قصد ادامۀ سفر را نمود، با خودش می‌گوید:

 

خالد بیا عزم سفر زین مقام کن... به روضۀ رضا به دل‌وجان سلام کن.

 

این‌ها نمونه‌هایی از محبت اهل سنت نسبت به اهل‌بیت است.

 

امام جمعه پاوه تصریح کرد: رسول گرامی اسلام (ص) به ما امر به تکریم و احترام اهل‌بیت را فرموده است اما امروزه سیاست‌هایی که در دنیا و در مملکت ما حاکم است باکمال تأسف وضعیت را تغییر داده است. وجود تندروها بین شیعه و سنی امثال داعش که مصیبتی بودند برای اسلام و وجود تندروهایی در بعضی از فرق اهل تشیع که مرتب به مقدسات اهل سنت اهانت می‌کنند، باعث شده اظهار محبت نسبت به اهل‌بیت تا حدی غریب شده است.

 

ماموستا قادری گفت:این دوستان که به مناطق اهل سنت وارد می‌شوند بین خوف و رجاء حرکت می‌کنند و ما هم که اگر ‌قصد دیدار با این مهمانان محترم را داشته باشیم، در خوف و رجاء قرار داریم و بعضاً مورد سرزنش قرار می‌گیریم. در گذشته افتخار ما این بوده نام بچه‌هایمان از اهل‌بیت باشند امروز سیاست‌های تندروی در دنیا و ضعف کار فرهنگی ما باعث شده ما از اهل‌بیت رسول‌الله با خوف و رجاء صحبت کنیم.

 

وی در پایان گفت: کلام آخر اینکه؛ قطعاً مردم ما محب اهل‌بیت هستند ولی شیوۀ ابراز محبت و برخورد با اهل‌بیت مقداری با آقایان اهل تشیع متفاوت است. مردم ما نهایت اخلاص را نسبت به اهل‌بیت دارند اما چکار کنیم سیاست روز و رسانه‌ها و تندروی‌ها و لعن‌هایی که در رسانه‌ها به مقدسات اهل سنت می‌شنویم و شعارهایی که تندروهای اهل سنت علیه اهل تشیع می‌گویند، همه ما را در محذورات خاصی قرار داده است، مع‌هذا ما ایستاده‌ایم و در خدمت اسلام و قرآن و انقلاب هستیم و خواهیم ایستاد، دیگران هر چه می‌گویند، بگویند، آزادند.