پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله17:13 - 1401/03/12

مراسم سی و سومین سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی (ره) در مسجد شهدای پاوه برگزار شد

صبح امروز مراسم سی و سومین سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی (ره) در مسجد شهدای پاوه برگزار شد.

به گزارش هزارماسوله ،در این مراسم امام جمعه پاوه در سخنانی اظهار داشت: بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران معمار انقلاب اسلامی از ویژگی ها و خصیصه های بسیاری برخوردار بود اما ساده زیستی و پرهیز از تجملات و تشریفات، ایشان را سمبل رهبر مردمی تبدیل کرد.

ماموستا ملا قادر قادری افزود: پیام تاریخی امام در ازاد سازی شهر پاوه حقی را بر گردن مردم ما گذاشته است که امروز با شرکت در این مراسم بزرگداشت وی یاد و خاطره ایشان را گرامی بداریم.

وی گفت: امام خمینی (ره) انسانی بود که برای رسیدن به هدف بدون منافع شخصی حرکت می کرد .

در ادامه فرماندار شهرستان پاوه نیز ضمن خیر مقدم به مهمانان در سخنانی اظهار داشت:  بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران  با اندیشه های الهی تاریخ را دگرگون کرد.

دکتر اردشیر رستمی با بیان اینکه امام ما امام تمامی مستضعفین بود افزود: امام خمینی(ره)با اندیشه های بلند خود حامی مستضعفین در جهان و بقیه کشورها بود .

وی گفت: مقام معظم رهبری در وصف امام می فرماید ما در گذشته و حال به غیر از انبیا و صالحین شخصیتی جامع الابعاد با این خصوصیات مثبت؛ سراغ نداشته ایم و چهره درخشان عالم بشریت بود.

وی ادامه داد: امام در عین حال یک عارف ؛فیلسوف و عالم و رهبر قدرتمند در جهان بود.

دکتر رستمی با اشاره به اینکه امام در فقه بنیان گذار فقه پویا بود، گفت: از ابتکارات امام بود که نیازهای فقهی مردم را به روز جواب دهند.

وی افزود: در عرفان یک عارف تمام عیار بود که همواره تزکیه و تهذیب به نفس را بر تعلیم و دانش مقدم دانستند که چنین دیدگاهی داشتند که دانش هم با تمام شرافتش اگر با تزکیه و تهدیب نفس همراه نباشد به عنوان ابزاری در خدمت شیطان است.

وی اظهار کرد: تجسم عینی ؛ تسلیم و عبد واقعی خدا بودن و اتصالی که با خدا داشت عرفان امام را به حد اکمل خود رساند به نحوی که همه سیاستمداران دنیا متوجه این حقیقت شدند که علت اینکه امام راحل در مقابل قدرتهای شرق و غرب با این همه اقتدار صحبت می فرمایند و انها را ریز و کوچک می شمارد بخاطر اتصال او با خدا بود.

دکتر رستمی گفت: از بعد اخلاق و رفتار فردی ایشان نمونه کاملی در اخلاق در عرفان و معرفت بود و رهبر معظم انقلاب امام را ودیعه الهی و حجت خدا برای بشریت می داند .

فرماندار پاوه با بیان اینکه امام امام کوخ نشینان بود نه کاخ نشینان تصریح کرد: علم و متانت و بی اعتنایی یک رهبر به زخارف دنیوی و زهد و تقوا و خاکساری امام مثال زدنی بود.

دکتر رستمی با اشاره به کشیش مسیحی و وزیر وقت آموزش و پرورش کشور نیکاراگوئه بعد از انقلاب گفت: این فرد برای رفع مشکلات کشور خود و فروش نیشکر به عنوان تنها درامد ارزی خدمت امام رسید و جوابی که از امام مبنی بر اینکه ؛در کنار مبارزان علیه ستمگران هستیم ؛ که بنا به اذعان خود ایشان این جمله قوت قلب عجیبی در من ایجاد کرد روحیه عظیمی در من شکل داد ‌که ما تنها نیستیم و یک رهبری در این کشور در این درجه از عرفان و دیانت و ازادی خواهی ما را در کنار خود می بیند.

وی اضافه کرد: این فرد در ان هنگام به مقر پاپ و کاتولیک جهان هم رفت  و در ان قصرهای زیبا و با لباس فاخر با اخلاق تند رهبر کاتولیک های جهان مواجه شد و جواب انها این بوده است که اگر می خواهی از حنایت کلیسا برخودار باشی باید به سیاست نزدیک نشوی و هیچ وفت با امریکا به مقابله نپردازید. که این فرد گفت؛ باید قاعدتا رهبر ما شما باشی که باید بگویم رهبر من امام خمینی است که به سادگی زندگی می کند و راه صحیح را می رود و با امریکا دشمن است.

دکتر رستمی بیان کرد: اگر مسیح زنده بود مسیر امام را طی می کرد.

وی افزود: اگر امروز از سادگی از زهد امام صحبت کنیم داستان نیست بلکه حقیقت است، منزل بنیان گذار این نظام مقدس ما محقرترین است و امام ؛ امام کوخ نشینان بود و منزل امام در جماران و خانه امام از تک تک ما محقر و کوجکتر بود .

وی در پایان گفت: این خانه ایشان تا زمانی که به ملکوت اعلی پیوست با خاک و گل بنا نهاده شده بود.

در ابتدای این مراسم فرماندهی سپاه ناحیه پاوه نیز در سخنانی ضمن خیر مقدم به مهمانان ؛ به توصیفات امام راحل و عزم راسخ و ایمان محکم ایشان در مبارزه با حکومت شاهنشاهی پرداخت.