پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله17:22 - 1401/02/12
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پاوه:

ورود کولبران غیر بومی به این شهرستان از فردا ممنوع است

دادستان‌ پاوه از تشدید محدودیت‌ها در ایست بازرسی های شهرستان پاوه خبر داد و گفت از فردا همزمان با عیدسعید فطر از ورود کولبران غیر بومی به این شهرستان ممانعت به عمل خواهد آمد.

به گزارش هزارماسوله ،نوید صحرایی در گفتگویی با خبرنگار ما وضعیت فعلی و مشکلات ایجاد شده در مرزهای شهرستان به ویژه مرز نوسود از جمله مشکلات اخیر برای تعدادی از کولبران را ناشی از ورود افراد غیر بومی تحت عنوان کولبر دانست  وگفت اجازه تداوم این وضعیت را به هیچ عنوان نخواهیم داد.

 

دادستان پاوه تردد غیر مجاز در مرز و قاچاق گسترده کالا در شهرستان پاوه را نیز نتیجه حضور افراد غیر بومی شهرستان بنام کولبر دانست و افزود این وضعیت به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

 

وی تصریح کرد این وضعیت علاوه بر قاچاق گسترده کالا و تردد غیر مجاز مرزی، تبعات دیگری همچون سلب آرامش مردم شهرهای مرزی و شهر پاوه و نارضایتی مردم شده است.

 

دادستان پاوه تصریح کرد: سود ناشی از از پدیده شوم قاچاق و کولبری با این شرايط  صرفا نصیب عده ای خاص می‌گردد. اما آنچه عاید کولبران می‌شود جسمی رنجور و خسته و آنچه عاید مردم شهرستان می‌شود بی نظمی، قانون شکنی، و تهدید فرهنگ، هویت و اعتقادات مردم است.

 

صحرایی تاکید کرد : دستگاه قضایی با همکاری ضابطین خود (انتظامی ، مرزبانی و سپاه پاسداران)از روز عید فطر با قاطعیت در تمامی پستهای ایست بازرسی شهرستان از ورود کولبران غیر بومی به شهرستان جلوگیری و با مالکان خودروهایی که این افراد را حمل نمایند برخورد شدید قانونی و خورد های آنها توقیف خواهد شد.

 

وی افزود: در اجرای این دستور قضایی ههیچگونه اهمال و سهل انگاری از سوی ضابطین قابل قبول نخواهد بود ودر صورت مشاهده ورود کولبران غیر بومی به شهرستان وفق قانون با خاطیان برخورد خواهد شد.