پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله18:04 - 1401/02/08
فرماندار پاوه:

گازکشی به مدارس نوسود را هم به عنوان مطالبه جدی پیگیری خواهیم کرد

فرماندار پاوه اضافه کرد: گازکشی به مدارس نوسود را هم به عنوان مطالبه جدی پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش هزارماسوله ،فرماندار پاوه در جلسه شورای آموزش و پرورش نوسود که در شهر نوسود برگزار شد با بیان اینکه مرز هم تهدید و هم فرصت است گفت: از بعد تهدید ، مرز ،مسائل اجتماعی را به دنبال دارد و تاثیرات منفی بر روی اخلاق دانش اموزان می گذارد و در بعد فرصت هم از لحاظ اقتصادی می تواند تاثیر خوبی داشته باشد.

وی ادامه داد: ۹۲ درصد از زمینهای پاوه جزء منابع طبیعی است و تنها ۸ درصد اراضی باغی است که با توپوگرافی خشن از ۴۰۰۰ هکتار اراضی باغی ۱۸۰ هکتار برای کشاورزی است که در مجموع اراضی این شهرستان به اندازه یک روستا هم نیست.

وی افزود: با این شرایط گرایش مردم شهرستان به تجارت و اقتصاد است که در رابطه با ساماندهی وضعیت کوله بران،طرحی از سوی نمایندگان نهایی شده است و مراحل پایانی را می گذراند.

دکتر رستمی گفت: ان شاالله اجرای این طرح ؛ ساماندهی کوله برها را به دنبال دارد تا شخصیت عمومی افراد تحت الشعاع قرار نگیرد و یکی از مطالبات جدی ما ساماندهی این موضوع خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه واکسیناسیون، جنبه اجبار ندارد گفت:  کار فرهنگی در جهت تزریق واکسن کرونا بازخورد خوبی را به همراه دارد و اهرم تشویقی هم می تواند این بازخورد را افزایش دهد.

فرماندار پاوه اضافه کرد: گازکشی به مدارس نوسود را هم به عنوان مطالبه جدی پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به وضعیت فاضلاب دو شهر نودشه و نوسود گفت: بررسی های لازم انجام شود و نقاط شکستگی را در دو یا سه فاز قرار دهید به طوری که نقاطی با کمترین هزینه و زمان انجام می شود، در یک فاز قرار گیرند.

رستمی در پایان گفت: سه درصد از درآمد شهرداری از ساخت و سازها هم به آموزش و پرورش نوسود واریز شود.

 

رئیس اموزش و پرورش نوسود نیز در ابتدای این جلسه در سخنانی ضمن خیر مقدم به مهمانان اظهار داشت: ما هم اکنون در شهر نوسود ۲۷ فضای اموزشی داریم که تنها ۳ فضای آموزشی ما  ماشین رو هستند.

ویسی با بیان اینکه مدارس ما در سال گذشته در بخش نوسود خوشبختانه با همراهی شبکه بهداشت، به صورت حضوری فعال بودند گفت: ۹۶ درصد از دانش آموزان ما دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

وی با اشاره به افت تحصیلی دانش آموزان گفت: متاسفانه برخی از دانش آموزان ما هم اکنون به سمت کوله بری روی اورده اند.

ویسی ضمن تشکر از نماینده اورامانات در محلس گفت: گازکشی مدارس شهر نودشه با اعتبار ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون انجام شده است و برای شهر نوسود نیاز است که تامین اعتبارات گازکشی مدارس نوسود نیز انجام شود.

وی در پایان گفت: مشکلات مدارس ما بیشتر در هزینه سوخت است و نیاز است که سهم سه درصدی شهرداری به آموزش و پرورش پرداخت شود.