پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله22:15 - 1401/01/17

امام جمعه پاوه : حادثه مشهد از نظر ما به شدت محکوم است

حاج ماموستا ملا قادر قادری در جلسۀ ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان پاوه به به قضیۀ مشهد و شهادت یکی از طلاب جهادی اشاره و ضمن اظهار تأسف از این حادثه گفتند: از این‌جهت که به ماه رمضان و حرم بی‌احترامی شده و اقدام فرد مجهول‌الهویه باعث شهادت یک طلبۀ بی‌گناه و مصدوم کردن دو طلبۀ دیگر شده ناراحت و این حرکت را به‌شدت محکوم می‌کنم.

به گزارش هزارماسوله ،در این جلسهحاج ماموستا ملا قادر قادری امام‌جمعۀ پاوهطی سخنانی به قضیۀ مشهد و شهادت یکی از طلاب جهادی اشاره و ضمن اظهار تأسف از این حادثه گفتند: از اینکه رئیس محترم جمهور در اسرع وقت به وزیر محترم اطلاعات دستور پیگیری قضیه را داد تشکر می کنم

ایشانافزودند: از این‌جهت که به ماه رمضان و حرم امام رضا (ع) بی‌احترامی شده و اقدام فرد مجهول‌الهویه باعث شهادت یک طلبۀ بی‌گناه و مصدوم کردن دو طلبۀ دیگر شده ناراحت و این حرکت را به‌شدت محکوم می‌کنم.

ماموستا قادریسپس در خصوص اهداف برگزاری جلسه گفتند: ذات این جلسه را مبارک می‌دانم و الحمدلله ما باهم هماهنگی داریم و تا این هماهنگی باشد دشمن نمی‌تواند به آن آرزویی که در سر می‌پروراند، برسد.

ایشانبا اشاره به آیۀ ۱۰۴ سورۀ آل‌عمران گفتند: قرآن کریم می‌فرماید: «وَلْتَكُنْ مِنْكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى الْخَيْرِ وَيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَأُولَٰئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ» باید در میان شما جمعی مجهز و آماده و آگاه و مسلح به علم و اخلاق باشند که مردم را به خیر و امربه‌معروف و نهی از منکر دعوت کنند. والدین در خانواده، معلمین در مدرسه و مسئولان در ادارات مربوطه و روحانیون در مساجد مسئول‌اند مردم را نصیحت و به امربه‌معروف و نهی از منکر دعوت کنند اگر همۀ ما به‌عنوان مسئول همدل باشیم، امت را تشکیل داده‌ایم و گرنه هر یک سازی بزنیم، مشکل خواهیم داشت.

امام جمعه پاوهتصریح کردند: در جلسه‌ای که قبل از سال جدید با حضور حضرت آیت‌الله علما امام‌جمعۀ محترم و استاندار محترم و جمعی از روحانیون سنی و شیعه در کرمانشاه برگزار شد خدمت دوستان عرض کردم ما چهارشنبه‌سوری و سال جدید و سیزده‌بدر را در پیش داریم اگر برنامۀ مناسب داشته باشیم، مشکلی نخواهیم داشت در غیر این صورت شاهد بی‌بندوباری خواهیم بود. ظاهراً برنامه نداشتیم و هر کس هر چه خواست انجام داد حتی در روزۀ رمضان و رؤیت هلال و غیره شاهد بی برنامگی بودیم.

ماموستا قادریدر بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشتند: با تحقیقات و پیگیری لازمی که انجام گرفته و حسب بیان دادستان محترم و دوستان نیروی انتظامی، از ۲۷ اسفند تا ۱۴ فروردین در شهرستان ما یک فقره سرقت و یک نزاع چندنفره در خارج شهر روی داده است درحالی‌که بیش از ۱۵۰ هزار خودرو به شهرستان ما آمده‌اند. پس مردم ما مردم شریفی هستند و باید این مردم را حفظ کنیم و ا گر کارهای ضد ارزشی هم در بعضی از محل‌ها انجام شد در جهت اصلاح آن بکوشیم.

سرپرست فرمانداری پاوه نیز گفت: منشا عظمت بخشیدن به شعار الهی که امر به معروف و نهی از منکر یکی از آن موارد خواهد بود ایمان قلبی است.

اردشیر رستمی افزود: اگر ایمان به معنای واقعی در کنار عمل با ارکان؛ انجام شود دین اسلام گرفتار آفت های موجود نخواهد شد.

در ابتدای جلسه فرماندهی سپاه ناحیه پاوه نیز به ارائه گزارشی از اقدامات امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان پرداخت.