پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله13:16 - 1401/01/10
سردار حاجیان خبر داد:

کاهش ۱۹ درصدی جانب باختگان مسافران نوروزی نسبت به سال گذشته

،معاونت اجتماعی و سخنگوی نیروی انتظامی کل کشور از کاهش ۱۹ درصدی جانب باختگان مسافران نوروزی نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش هزارماسوله ،،معاونت اجتماعی و سخنگوی نیروی انتظامی کل کشور در گفتگویی با خبرنگار ما با اشاره به اقدامات انجام شده در طرح نوروزی اظهار داشت: در خصوص طرح نوروزی فرماندهی انتظامی کل کشور ۱۷ هزار واحد گشت خودرویی و موتوری و از جمله گشت شناورها را در دریای سرزمین داشته است.

سردار مهدی حاجیان افزود: امسال بیش از ۷۰ هزار نیرو در طرح نوروزی به کار گرفته شده است و با توجه به این اقدامات و همراهی بسیار خوب مردم با نیروی انتظامی به حمد الله ۱۹ درصد کاهش جان باختگان را نسبت به سال گذشته داشتیم و این درحالی است که ۵۲ درصد افزایش تردد ها وجود داشته است که این یک ارتباط معناداری بین افزایش تردد و تصادفات و جان باختگان دارد.

وی گفت: همراهی مردم و شعار ؛ پلیس هوشمند قانونمداری و نشاط بهاری؛ قانون مداری را ثابت کردند که با پلیس همراه باشند و همین امر باعث شد که ۱۹ درصد کاهش آمار جان باختگان را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه همراهی مردم در این طرح امنیت ؛ نشاط بهاری را محقق می شود ادامه داد: از همه مردم تشکر می کنیم چرا که قانون مداری مسابقه ای بین مردم و پلیس شده است.

سردار حاجیان گفت: یکی از طرحهای قانون مداری هم طرحهای تشویقی است که برای رانندگان منضبط در مسابقه ای که هست شرکت داده خواهند شد و جوایز نفیسی هم برای آنها در نظر گرفته شده است .

وی افزود: ما بدنیال جریمه ها نیستیم بدنیال تشویق مردم و نهادینه کردن فرهنگ درست رانندگی هم هستیم و امروز می بنیم که بحمد الله با فرهنگ درست و همراهی مردم ؛ کاهش ۱۹ درصدی جانباختگان را داشته باشیم.

وی در پایان گفت: به توجه به اینکه مسافرت ها و تعطیلات نوروزی رو به پایان هست به عنوان توصیه به مردم و مطالبه از انها؛ در هنگام برگشت به توصیه های پلیسی توجه کنند و عجله ای نداشته باشند که مشکلی اتفاق نیافتد و برنامه زمانبدنی مشخصی داشته باشند با توجه به اینکه هرساله از شمال کشور به مرکز ازدحام تردد داریم برنامه ریزی شود به سلامت برگردند.