پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله00:12 - 1400/12/26
فرماندار پاوه:

هرکدام از ما سفیرانی برای معرفی شهرستان پاوه باشیم/ ارزش گردشگری به رعایت ظرافت های آن است

فرماندار پاوه گفت: هرکدام از ما می توانیم سفیرانی برای معرفی شهرستان پاوه و اورامانات به جهان باشیم.

به گزارش هزارماسوله ،فرماندار شهرستان پاوه در همایش راهنمایان سه زبانه و خدمات دهی بهتر به مسافران نوروزی در سخنانی با بیان اینکه امروز باید نگاه تخصصی ؛ به امر گردشگری داشته باشیم اظهار داشت: ثبت جهانی اورامانات تکلیف همه ما را مضاعف کرده و اقدامات تخصصی شما در مسئله گردشگری مهم و تاثیر گزار است.

اردشیر رستمی افزود: امروز صنعت توریسم در دنیا تخصصی شده است و درآمد حاصل از آن در بسیاری از کشورهای دنیا؛ به عنوان صادرات نامرئی از درامد نفت هم بالاتر است.

وی گفت: اولین اقدامی که به دنبال ان هستیم استفاده از ظرفیت دانشگاه رازی در حوزه پژوهش و معرفی کردن سند گردشگری است؛ تا بتوانیم از قابلیت ثبت جهانی شدن اورامانات استفاده کنیم.

وی افزود: هرکدام از ما می توانیم سفیرانی برای معرفی شهرستان پاوه و اورامانات به جهان باشیم.

رستمی ادامه داد: اهمیت فضای مجازی به اندازه ای است که امروز تمام نقاط مثبت و منفی را به دنیا مخابره می شود.

وی تصریح داشت: ارزش گردشگری به رعایت ظرافت های آن است که باید این ظرافت ها به خوبی معرفی و در فضای مجازی نیز کار شود. 

فرماندار پاوه اضافه کرد: قطعا از فعالین عرصه گردشگری تقدیر و از کسانی که در این موضوع نتوانند پاوه را به خوبی به جهان معرفی کنند تذکر خواهم داد.

وی در پایان گفت: ما کار تخصصی میخواهیم و خانه مسافرهای ما نیز باید همه الزامات در آن رعایت شود.

در ادامه معاون فرماندار پاوه نیز در سخنانی اظهار داشت: ضرورت برگزاری این حلسات زیاد است و هرچه از تجربیات استفاده کنیم کم است.این نشست به صورت تخصصی تر و مناسب تر برگزار شود .

عبدالله زاده افزود: قطعا در تعطیلات با هجوم گردشگران مواجه خواهیم شد و باید از این ظرفیت نهایت استفاده را ببریم.

وی گفت: باید پاوه را به جهان معرفی کنیم و صنعت نوپای گردشگری را در شهرستان پایه ریزی کنیم.

ابتدای این مراسم نیز شریفی رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان پاوه نیز به اهمیت توجه بیشتر به مسيله گردشگری در شهرستان پرداخت.

در ادامه مدیر آموزشگاه غفاری پاوه نیز در سخنانی اظهار داشت:  توجه بیش از پیش به  بخش توریسم  می تواند زمینه رسیدن به اشتغال کامل، افزایش درآمدارزی، معرفی تمدن و فرهنگ ایرانی به جهانیان، تعامل گسترده و سازنده با فرهنگهای گوناگون وا قوام و زبانهای مختلف ا که خود نشان از غنای فرهنگی سرزمینمان است وحتی درسطح جهانی، در هم شکستن مرزهای قومی و اقلیتی، را فراهم کند.

غفاری افزود: ثبت جهانی اورامان به موتور محرکه توسعه گردشگری غرب کشور تبدیل شده، ودارای اعتبار خاصی برای منطقه و کشور است لذا شرایط و روزهای حساسی پیش روی داریم که همه باید پای کار باشند.

وی گفت: استفاده ازاین ظرفیت می تواند به مسیری هدایت شود که دیگر کلمه ای و واژه نامیمونی به نام کوله بری و کولبر را نشنویم  از فهرست دایره لغات حذف شود ،که این مهم شدیدا نیازمند همدلی و همکاری و همیاری مسئولان شهرستانی ،استانی و کشوری است. لذا انتظار می رود مسئولین تسهیلات لازم را تدارک دیده و زمینه فعالیت متخصصین و علاقه مندان به این عرصه را فراهم کنند چرا که  ثبت جهانی و سپس افزایش حضور گردشگران در منطقه موجب افزایش اشتغال و درآمد شده و در نتیجه ساکنین منطقه انگیزه بیشتری برای ماندن در روستاها پیدا خواهند کرد.