پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله09:57 - 1400/11/23

لزوم توجه مسئولین به مراکز فرهنگی تعطیل شده بدلیل کرونا

تعطیلی یک موسسه شاید مطلب چندان مهمی به نظر نرسد اما این خود قدمی به عقب و خاموش شدن طیفی هرچند نازک از نور و روشنی بی تفاوتی...

به گزارش هزارماسوله ،‍ به نام خدایی که همین نزدیکی است خدایی که ناگفته می داند و نانموده می‌خواند 

 به گفته بسیاری از جامعه شناسان بزرگ تاریخ، برای آنکه بدانید میزان پیشرفت جامعه چقدراست؟ به میزان پیشرفت زنان جامعه نگاه کنید . 

 البته نگاه ما به جامعه و پیشرفت آن نگاهی از جنس جهان‌بینی الهی است نگاهی که هم مادی بودن جهان و هم به روح و جاودانگی آن توجه دارد ،یکی از ارکان مهم جهان بینی و پیشرفت جامعه بعد فرهنگی و آموزشی آن است . همیشه در این راستا انسانهایی پیشقدم بودند که طیف زیبا و روشنی از فرهنگ و آ گاهی از خود منتشر کرده اند. 

انسان هایی که شاید با کمترین امکانات و حتی کمترین بهره برداری قدم‌هایی ماندگار برداشته‌اند جامعه ما به عنوان یک جامعه اسلامی روشن و فرهنگ پرور و فرهنگ دوست کم ندارد از این نمونه ها. 

 نمی دانم، با خود فکر کرده‌ام که کجا کم گذاشتیم؟در پاسداشت فرهنگ و مخصوصاً زنان فرهنگی جامعه خود . وقتی به آرشیو خدمات فرهنگی و عکس ها و مراسمات نگاه می‌کردم متوجه خاموشی یا حذف خیلی از آنها شدم به هر دلیل کرونا ،گرانی ،.......یا هزاران مطلب دیگر وقتی مکانی فرهنگی بسته و تعطیل می گردد، 

 وظیفه من شهروند ویا مسئولی که کاری از دستت بر می آید ؟چیست ؟؟؟؟ 

خانم امیر صالحی بانوی توانمند فرهنگی و تلاش گر که با وجود معلولیت ،قدمی ماندگار برداشت را می‌توان از زنان پیشکسوت،در تاسیس و راه اندازی آموزشگاه های زبان و ادبیات انگلیسی در شهر پاوه دانست ؛که خود الگو و سرچشمه تاسیس بسیاری از آموزشگاه ها در سطح شهر پاوه شد. 

 ایشان با گردآوری مجموعه ای توانمند کاری،و پرتلاش در طی سالها خدمت ارزشمندی به کودکان و نوجوانان این سرمایه‌های ارزشمند جامعه نمود. بیشتر از یک سال است که از تعطیلی این موسسه ی موفق در کنار سایر موسسات می‌گذرد. 

 اما بی تفاوتی مسئولین حتی مردم جامعه برایم جای سوال بود که چرا کسی پیگیر نشده و قدمی مثبت بر نداشت؟ 

 تعطیلی یک موسسه شاید مطلب چندان مهمی به نظر نرسد اما این خود قدمی به عقب و خاموش شدن طیفی هرچند نازک از نور و روشنی بی تفاوتی نسبت به اینگونه مسائل می‌تواند زنگ خطری برای جامعه فرهنگ دوست، سازنده، و پویایی ما باشد. و حتی آیه یاس و نا امیدی که می‌تواند زنان زحمتکش و سخت کوش جامعه ما را دلسرد کند. 

 موفقیت دانش آموزان زبانسرای سپیدار پاوه در سایه تلاش مجدانه کادر آموزشی آن بر همه ما عیان است و پایگاه خبری هزارماسوله از همان سالهای تأسیس تاکنون شاید شاهد تلاش مجدانه و فعالیت مستمر خانم امیر صالحی که قدم به قدم جلو آمد و خدمتی چنین ارزشمند به شهر علم دوست پاوه و فرهنگ پرور بوده است. 

امید است نهادهایی مثل آموزش و پرورش، بسیج، سپاه و کمیته امداد امام خمینی با درایت همیشگی خود به یاری چنین موسساتی اقدام نماید. پایگاه خبری هزارماسوله برای تمامی سنگر نشینان علم ودانش ارزوی موفقیت و سربلندی دارد وامید است که دیگر شاهد تعطیلی و بسته شدن مراکز اموزشی وعلمی نباشیم.