پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله00:24 - 1400/11/09

رییس مرکز بهداشت پاوه: ورود به پیک ششم کرونا قطعی شده است

رییس مرکز بهداشت پاوه گفت: ورود به پیک ششم کرونا قطعی شده است

به گزارش هزارماسوله ،حشمت کریمی در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: زنگ خطر پیک جدید بیماری کرونا در کشور به صدا در آمده و رشد تصاعدی و انفجاری تعداد مبتلایان به کرونا کشور،استان و شهرستان را وارد بحران جدیدی خواهد کرد.

 

رییس مرکز بهداشت پاوه افزود در عرض هفته گذشته آمار مبتلایان به کرونا بیش از سه برابر شده و پیک ششم کرونا در بسیاری از استان ها آغاز شده است. یک تصور نادرست اولیه این بود که امیکرون شبیه یک سرماخوردگی ساده است و منجر به شدت بیماری و بستری نمی‌شود اما آمار ها و نمودار ها نشان می دهد بلندی موج «بستری»‌ کرونای امیکرون در بسیاری از کشورها چند برابر بزرگ‌تر از بستری دلتا است.

 

 کریمی در ادامه عنوان کرد حتی اگر ماهیت امیکرون ضعیف باشد اما بدلیل واکسینه نبودن جمع کثیری از همشهریان  با دوز های  اول و دوم و سوم،و همچنین جمعیت مستعد زیر ۱۲ سال واکسینه نشده، گروههای بیماری های خاص و مسن، پیش بینی می شود در هفته های آینده بیمارستانها بدلیل افزایش انفجاری مبتلایان مملو از بیمار شود.

 

رییس مرکز بهداشت شهرستان برای کاستن از اثرات زیانبار پیک جدید از  همشهریان عزیز خواست به نکات زیر توجه نمایند.

 

۱- ،متاسفانه شاهد آن هستیم که جمعیت بسیاری ماسک نمی زنند، به سفر می روند و در تجمعات شرکت می کنند و مهمانی وعروسی مراسم ختم برگزار می‌کنند در بازدیدهای میدانی از سطح شهر و روستا هم دیده شده که اغلب  مردم پروتکل های بهداشتی نظیر فاصله گذاری فیزیکی را رعایت نمی کنند و ماسک هم نمی زنند و این وضعیت بسیار خطرناک است.

 

۲- رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی در مراسمات تعزیه . عروسی و جشن ها ،و همچنین مکان های مانند  دفاتر پیشخوان، نانوایی ها و مغازه های میوه و تره بار و وسایل نقلیه عمومی وخیم تر از بقیه جاها است  با توجه به این که این اماکن پرتجمع هستند ، باید مسئولان ذیربط از جمله اتحادیه ها ، تشکل ها و امور صنفی مانند همیشه در همراهی با شبکه بهداشت و درمان پاوه رعایت پروتکل های بهداشتی را از شهروندان و اصناف طلب نمایند.

 

۳- بهترین راه کنترل این بیماری  در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی واکسیناسیون است  متاسفانه  با گذشته چندین ماه از آغاز واکسیناسیون هنوز بیش  از  ۵ هزار نفر  از همشهریان حتی واکسن نوبت اول را تزریق نکرده‌اند و این افراد متاسفانه زمینه برای پیک ششم کرونا فراهم می کنند.

بنابراین یکبار دیگر از این افراد می خواهیم در اسرع وقت جهت تزریق واکسن نوبت اول به مراکز و خانه های بهداشت مراجعه نمایند.

 

۴- از همه عزیزان که نوبت اول و دوم واکسن را تزریق نموده اند هم  در خواست می کنیم که اگر سه ماه از تزریق نوبت دوم آنها گذشته  جهت تزریق نوبت سوم به مراکز و خانه های بهداشت مراجعه نمایند.

 

۵-کودکان ۹ تا ۱۲ سال هم می توانند از فردا شنبه به همراه والدین خود جهت تزریق واکسن نوبت اول مراجعه نمایند‌‌.